مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت:معیار انتخاب مدیران در حوزه آموزش و پرورش و مدارس انقلابی گری و عملکرد جهادی است.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 02 June 2022

به گزارش تابناک لرستان  رضا عزتی روز چهارشنبه در جلسه مدیران مدارس سه مقطع تحصیلی مدارس شهرستان پلدختر ،با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: آموزش و پرورش شامل سه رکن خانواده ، مدرسه و جامعه و پیشرفت این نهاد در گرو هماهنگی و اتحاد این سه رکن است.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد افزود:آموزش و پرورش باید به گونه ای عمل کند که نسل جوان و نوجوان از تاریخ انقلاب خود، دوران دفاع مقدس و ایستادگی های ملت در برابر استکبار و نظام سلطه با خبر گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: یک پنجم شهدای استان لرستان در دوران دفاع مقدس به خانواده فرهنگیان و آموزش و پرورش تعلق دارد که باعث افتخار است.

وی افزود:آینده هرکشوری را می توان در سیمای آموزش و پرورش آن مشاهده کرد که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و هیچ موفقیت و افتخاری در کشور رقم نخواهد خورد مگر با دستان توانمند معلمان،بنابراین هر حرکتی در جامعه مرهون این قشر فرهیخته است.

عزتی، توسعه هر منطقه را در گرو نیروی انسانی متخصص و متعهد دانست و یادآور شد:نیروی انسانی متخصص و متعهد زمینه ساز توسعه ، تعالی و پیشرفت در حوزه های مختلف اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

وی افزود: با توجه به عقب ماندگی های حوزه آموزش و پرورش در لرستان از جمله رتبه آخر کنکور نیاز به تحول در این حوزه به شدت احساس می شود و باید بدانیم که عملکرد مدیران دارای نقص و ایراد بوده است که باید این نواقص برطرف شود.

وی هدف اصلی اداره کل آموزش و پرورش لرستان را کار جهادی در مدارس دانست و خاطرنشان کرد:کار جهادی با مدیر جهادی و توانمند امکان پذیر است، بنابر این امسال در سطح مدارس هیچ مدیری بدون کار جهادی پذیرفته نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از وضعیت حجاب در مدارس استان گلایه کرد و گفت: عدم رعایت حجاب برابر موازین شرعی با دین و مذهب ما مغایرت دارد بنابراین مدیر و مربی باید به عنوان الگو، حجاب اسلامی داشته باشند.

عزتی یادآور شد:آموزش و پرورش باید سند تحول بنیادین مد نظر مقام معظم رهبری را پیاده و اجرا کند و این موضوعی است که در دولت انقلابی سیزدهم بسیار حائز اهمیت است که ۷۰ نفر از استان لرستان نیز به همین منظور جهت آموزش در وزارت سهمیه دارند.

عزتی اضافه کرد: درمانگاه فرهنگیان پلدختر از مطالبات به حق معلمان است که باید پیگیری شود که مکان آن توسط اداره کل آموزش و پرورش تعیین و امکانات و تجهیزات آن نیز باید توسط مسوولان شهرستانی تامین شود.

وی افزود: خانه معلم از موضوعاتی است که در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش لرستان است و در پلدختر نیاز به تامین مکان و فضایی خالی برای این اقدام می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار