به گفته فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه یازده طرح تربیتی در قالب طرح اعتلای بسیج در دیشموک در مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ 01 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه در جلسه با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و فعالین مساجد در دفتر امام جمعه دیشموک با اشاره به اجرای طرح اعتلای بسیج در خصوص دانش آموزان گفت: در بخش دیشموک با تعامل با امام جمعه در طرح اعتلای بسیج اقدام به توسعه برنامه‌های فرهنگی خواهیم کرد.

سید حمزه محقق زاده افزود: یازده طرح در قالب طرح اعتلای بسیج در سه مقطع ابتدایی به نام شهید عزیزاللهی، در مقطع متوسطه اول طرح شهید بهنام محمدی و در مقطع متوسطه دوم طرح شهید فهمیده را اجرا می‌کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به هدف اجرای این طرح گفت: هدف از اجرای طرح اعتلای بسیج، اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی با تعامل بین مدرسه، مسجد و منزل می‌باشد.

وی افزود: در این طرح توجه به مسجد همانند توجه به مدارس بوده تا ارتباط حسنه‌ای بین این سه مکان انجام که آسیب‌های دانش آموزی مرتفع شود.

محقق زاده ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این طرح توجه به منویات رهبر معظم انقلاب برای اعتلای فرهنگی و معنوی دانش آموزان است.

وی افزود: در این طرح فرهنگی به دانش آموزان آموزه‌های دینی و تربیتی با محوریت طلاب مستقر در مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها ارائه می‌شود.

محقق زاده ادامه داد: در این طرح در هر شش ماه برترین پایگاه‌های مساجد معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک هم با اشاره به حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در دیشموک گفت: با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، مصوباتی در حوزه فرهنگی انجام که مقرر شد تا پایگاه‌های مقاومت در مساجد برای اجرای هرچه بیشتر کار‌های فرهنگی پای کار بیایند.

وی افزود: از جمله اهداف این طرح آشنا کردن بیشتر دانش آموزان با مساجد و حضور در آن بوده است.

راوند با اشاره به ضرورت مسجد محور شدن تمامی برنامه‌های فرهنگی بخش دیشموک ادامه داد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح مساجد و مسجد محور شدن آن، با حضور روحانیون بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک با اشاره به ضرورت افزایش پایگاه‌های مقاومت در سطح بخش دیشموک گفت: بخش دیشموک با تعداد ۷۵ روستا نیازمند افزایش پایگاه مساجد است.

اسفندیار مختاری مدیر بنیادعلوی دیشموک با اشاره به مشکلات فرهنگی تلاش برای برطرف کردن این مشکلات، گفت: از ظرفیت معتمدان برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به ساخت سه خانه عالم در روستا‌های بزرگ توسط بنیادعلوی افزود: خانه‌های عالم اسفندان، درغک و مورخانی در حال ساخت بوده که ۲۰ درصد پیشرفت کاری داشته است

مختاری ادامه داد: بنیادعلوی آمادگی دارد تا طرح‌های فرهنگی حوزه مقاومت بسیج را حمایت کند.

وی با اشاره به حمایت از گروه‌های جهادی گفت: از ظرفیت گروه‌های جهادی برای اجرای کار‌های فرهنگی، میز امامت تقویت طلاب استفاده و توسط بنیادعلوی حمایت می‌شوند.

مختاری افزود: از جمله برنامه‌های سال جاری تقویت بنیان خانواده ها، تاب آوری و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار