مدیر روابط عمومی شرکت نفت یزد:
مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یزد با بیان اینکه هیچ خطری بابت انبارهای توزیع سوخت شرکت نفت بلوار رسالت یزد، متوجه شهروندان نیست گفت: امکان جابجایی این انبارها با توجه به هزینه‌های هزار میلیاردی آن، عملا امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ 31 May 2022

محمد رضا جلالی روز سه‌شنبه در واکنش به برخی خبرها در شبکه های اجتماعی مبنی بر خطرناک بودن وجود انبارهای مواد نفتی یزد در بلوار رسالت و تهدید ساکنان اطراف آن به خبرنگار ایرنا افزود: این انبارها از ایمنی کامل برخوردار بوده و هیچ خطری، ساکنان این محدوده را تهدید نمی کند.

وی ادامه داد: امکان جابجایی و انتقال این انبارها هم بعلت هزینه‌های سرسام آور آن و بودجه فعلی وزارت نفت با وجود مکاتباتی که در دولت قبل انجام شد، امکان پذیر نیست .

وی قدمت ساخت انبارهای نفت بلوار رسالت یزد را بیش از ۴۰ سال اعلام کرد و یادآور شد: در زمانی که کلنگ ساخت این مخازن به زمین زده شد از ساخت و ساز شهری و سکونت شهروندان در این منطقه، خبری نبود.

جلالی با انتقاد از برخی ارگانهای متولی صدور ساخت و ساز اظهار داشت: متاسفانه اکنون در فاصله ۲۰ متری این انبارها مجوز ساخت داده شده است.

وی ادامه داد: وجود انبارهای نفت در محدوده مناطق مسکونی، مختص یزد نیست بلکه در اغلب نقاط ایران و از جمله شمال کشور و شهر تهران هم این انبارها وجود دارد و امکان جابجایی یا انتقال آنها نیست.

وی اضافه کرد: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، همه تدابیر و استانداردهای سوخت و انباشت و ذخیره سازی و پخش فراورده های نفتی را بر اساس استانداردهای جهانی اتخاذ کرده و با داشتن واحد آتش نشانی مجزا با به روزترین تجهیزات، آماده هر نوع اتفاق و حوادث احتمالی است است ضمن آنکه طی ۴۰ سال گذشته هیچ اتفاق ناگواری رخ نداده است.

وسعت زمین انبارهای مخازن نفت بلوار رسالت یزد ۴۰ هکتار است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: سوخت ، جابجایی ، شرکت نفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار