استاندار مرکزی گفت: واحدهای طرح ملی مسکن این استان با بهترین کیفیت و کمترین هزینه ساخته شود چرا که اجرای این طرح باید برای متقاضیان صرفه اقتصادی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰ 28 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای مسکن استان مرکزی، افزود: نشست‌های کارشناسی در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت طرح نهضت ملی مسکن و به ویژه طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک برگزار و در خصوص به کارگیری مجری، نظارت نظارت گسترده، طراحی و آزمایشگاه خاک و بتن تمهیدات لازم اندیشیده شد.
وی تاکید کرد: براساس قانون طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز استان‌ها به لحاظ برش استانی و تکالیف قانونی بر اساس ماده ۳ موظف به حمایت از این قانون هستند که پیشنهاد می‌شود از ۳۰ ظرفیت خالی طرح‌های یک هزار و ۳۲۰ واحدی طرح شهید سلیمانی و همچنین ۶۰۰ واحدی کوی کوثر، افرادی که مشمول این قانون می‌شوند و ایثارگران بدون قرعه کشی و بر اساس اولویت بندی جایگزین شوند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: زیبنده نیست به لحاظ محدودیت منابع مالی‌ و تامین مسکن، سرانه‌های آموزشی، فرهنگی و فضای سبز کاهش داده شود چراکه این امر اجحاف در حق نسل های آتی جامعه است.
وی بیان کرد: اکنون کوی کوثر اراک فاقد مرکز آموزشی است و ساخت مدرسه در این منطقه ضروری است که می‌طلبد بنیاد مسکن و آموزش و پرورش در احداث فضای آموزشی تعامل و هم افزایی لازم داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان مرکزی گفت: در خصوص طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک نیز متناسب با سرانه زمین، فضای آموزشی برنامه‌ریزی شود و نیاز است دولت اعتبار لازم را برای ساخت مدرسه در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه قرار دهد و هزینه ساخت فضای آموزشی نباید از جیب مردم تامین شود.
مخلص الائمه تاکید کرد: کارگروهی ویژه باید ظرف مدت دو هفته آتی با عضویت اداره کل راه و شهرسازی، فرمانداری، شهرداری، کمیته امداد، اداره کل اوقاف و امور خیریه و دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری مرکزی در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل و مسائل شهری، اجتماعی و منابع مالی طرح نهضت ملی مسکن استان با تعامل و همکاری اعضاء تعیین تکلیف شود.
وی اضافه کرد: برخی طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها باید نامگذاری شود که انتطار می‌رود اعضای شورای مسکن در نشست آتی نقطه نظرات خود را در این راستا ارائه دهند تا یک تصمیم واحد در این خصوص اتخاذ شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت طرح نهضت ملی مسکن دستور کار ویژه قرار دارد و این گام مثبت مهمی از سوی دولت در راستای کاهش آورده متقاضیان این طرح است.
مهدی زندیه وکیلی افزود: ساختمان‌های هشت هزار و ۱۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در اراک ۱۴ طبقه است از این رو نیاز است سازه این ساختمان‌ها از کیفیت بالا برخوردار باشند و در خصوص مباحث طراحی، مجری و نظارت از سوی سازمان نظام‌مهندسی نیز صرفه اقتصادی برای متقاضیان هدفگذاری شده و تعرفه ارائه خدمات فنی مهندسی نیز بر اساس سال ۱۴۰۰ برآورد می‌شود.
وی تاکید کرد: تامین هزینه‌های آب، برق و گاز بر اساس قانون طرح نهضت ملی مسکن بر عهده دستگاه‌های ذیربط مجموعه دولت است و راه و شهرسازی عهده دار تامین این میزان اعتبار نیست و این مهم نیز باید مدنظر ویژه قرار گیرد و در خصوص اجرای طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک تدابیر ویژه در راستای رفع معارضات گاز اندیشیده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن، سهمیه استان مرکزی ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد بود که ۱۳ هزار واحد در شهرهای امیرکبیر و مهاجران هدفگذاری شد و تاکنون برای ۲۹ هزار و ۶۸۹ واحد مسکونی زمین تامین و همچنین عملیات اجرایی ۱۶ هزار و ۲۲۸ واحد نیز کلید خورده است.
حمید انعامی افزود: با توجه به اینکه ساخت طرح نهضت ملی مسکن با آورده نقدی مردم و همچنین تسهیلات انجام می‌شود راهکارهای لازم در راستای توجه ویژه به پیشرفت فیزیکی طرح های نهضت ملی مسکن در استان ارائه می‌شود و در صورت لزوم باید انجام این طرح‌ها در یک زمان‌بندی مناسب صورت گیرد.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در راستای سرعت بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در استان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند و شهرداران نیز صدور پروانه تخفیف عوارض این طرح را دستور کار ویژه خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار