رییس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به فعالیت ۳۱۲ شرکت دانش بنیان در این استان گفت: ظرفیت های دانش بنیان برای اشتغالزایی هرچه بیشتر جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در البرز به کار گرفته می شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 23 May 2022

به گزارش «تابناک البرز» مهدی عباسی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه آزاد اسلامی این استان برای  اجرای طرح دستیار فناوری گفت: تحقق شعار سال در زمینه "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" باید محور فعالیت های دانش بنیان قرار گیرد.

وی ادامه داد: فراهم کردن بستری مناسب به منظور تربیت نیروی متخصص امری مهم تلقی شده و با توجه به چالش ها و مسایل پیرامون متعدد اشتغال یکی از برنامه های اشتغال وزارت علوم تحقیقات و فناوری، طرح دستیار فناوری به منظور هدایت هدفمند اموزه های دانشجویان و دانش آموختگان است .

عباسی گفت: بر این اساس تلاش می شود تا آموزه های دانشجویان و دانش آموختگان به سمت استفاده کاربردی و کسب تجربه عملی جهت شکل گیری دانشگاه جامعه محور پاسخگو، کارآفرین و ایجاد انگیزه  نشاط ، القای تفکر آموزش پویا در دانشجویان باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین با هدف تربیت نیروی متخصص تنظیم و برنامه ریز ها صورت می گیرد تا بازار کار از نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده اشباع شود.

رییس پارک علم  وفناوری البرز خاطرنشان کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه، گسترش زمینه های همکاری مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در راستای اجرای طرح دستیار فناوری است.
عباسی با اشاره به اینکه استان البرز به عنوان یک شهر دانشگاهی  است،گفت: با توجه به ظرفیت های خوب دانشگاه آزاد این همکاری ها را برای رسیدن به موفقیت های بیشتر توسعه خواهیم داد.
 برگزاری فراخوان طرح دستیار فناوری، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای افراد معرفی شده، فراهم کردن زمینه های توانمند سازی افراد معرفی شده از طریق ارایه آموزش مشاوره انتقال تجربه و برگزاری فراخوان های مورد نیاز برای اجرای طرح، اجرا کردن فرآیند ثبت نام حمایت و پشتیبانی مالی و اعتباری برای اجرای طرح و پایش نظارت و ارزیابی نحوه عملکرد افراد معرفی شده جهت بهره مندی از طرح و صدور گواهی پایان دوره طرح دستیار فناوری، برگزاری فراخوان برای معرفی افراد متقاضی، فراهم کردن زمینه های حضور و صدور معرفی نامه متقضیان در پارک علم و فناوری جهت طی دوره دستیار فناوری از تعهدات پارک علم و فناوری استان البرز در این تفاهم نامه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار