نمایش پرفورمنس پلیس در نشست خبری متفاوت ناجا؛
امیری مقدم با ابراز تاسف از وقوع فاجعه منا و جان سپردن خیل عظیم حاجیان به ویژه حجاج ایرانی و خراسانی گفت: آل سعود که همان آل یهود است عمق فاجعه را هنوز اعلام نکرده و باید مردم از واقعه بزرگ غدیر درس بگیرند.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 02 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، هفته نیروی انتظامی هر سال یادآور زحمات و فداکاری های قشری است که از خواب و خوراک خود می زنند تا آسایش و امنیت را به مردم در جای جای ایران هدیه کنند. قطعا با اختصاص یک هفته نمی توان قدرشناس این همه فداکاری بود اما همین مجال فرصت خوبی است تا بتوان برگی دیگر از دفتر افتخارات این مجموعه خدوم را ورق زد. هنوز چند روز مانده تا فرارسیدن هفته ناجا که به نام اقتدار، پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش نامگذاری شده است و مطابق با سال های گذشته، فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی به جمع اصحاب رسانه آمد تا آخرین اتفاقات حوزه پلیس را در اطلاع مردم قرار دهد؛ نشستی که با اجرای نمایش پرفورمنس یکی از اعضای این مجموعه، رنگ و رویی متفاوت و البته زیبا را جلسه بخشید.
کاهش 33 درصدی وقوع جرائم خشن در خراسان رضوی
در همین راستا سردار سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری‌مقدم در این نشست با بیان این که در سال جاری وقوع جرائم خشن 33 درصد کاهش داشته‌ است، می گوید: همچنین در روند کشف جرائم خشن نیز شاهد رشدی34 درصدی هستیم که همین موضوع نشان دهنده اهتمام پلیس به امنیت مردم است.
وی با تاکید بر این که بیش از 12 تن انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری توسط نیروی انتظامی کشف شده است، می افزاید: کشفیات پلیس در تمام زمینه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته و در همین راستا 37 باند قاچاق نیز متلاشی شده‌ است.
جمع آوری معتادان در اسماعیل آباد
فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر عنوان می کند: برای برخورد با خرده‌فروشان برنامه‌های جدی اجرا شده و در طرح اخیری که در اسماعیل‌‌آباد برگزار شد 800 نفر جمع‌آوری شدند.
وی ادامه می دهد: علاوه بر دو مرکز درمانی و نگهداری، مرکز دیگری نیز در نظر گرفته شده تا افرادی که دستگیر می‌شوند تا مدت دو سال در آن تحت درمان قرار گیرند.
امیری مقدم با اشاره به اجرای 33 طرح ویژه برای جمع‌آوری معتادان در مناطق آلوده شهر و همچنین ضبط 301 دستگاه خودرو از قاچاق‌چیان، اذعان می کند: در طول شش ماه نخست سال جاری 571 مورد طرح در زمینه برخورد با متخلفان حادثه ساز اجرایی شده است.
وی همچنین با بیان این که در برخورد با موتورسیکلت‌سواران نیز 335 طرح اجرایی شده است که در این طرح‌ها 72 هزار راکب موتورسیکلت متوقف شده‌اند، عنوان می کند: 52 هزار وسیله نقلیه که تخلف داشته‌اند نیز توقیف شده‌اند که این خودروها پس از ارائه آموزش های لازم برای راننده ها ترخیص می‌شوند.
فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی همچنین به خدمات پلیس در زمینه‌های مختلف اشاره می کند و می گوید: 110 هزار پلاک خودرو از ابتدای سال جاری تعویض شده است و در این مسیر مجموعه خدماتی رهگشا روزانه به بیش از هفت هزار و 500 نفر خدمات ارائه می‌کند.
وی با تاکید بر این که به مناسبت هفته نیروی انتظامی تسهیلات ویژه‌ای برای وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌هایی که توقیف هستند در نظر گرفته شده است، می افزاید: از ابتدای سال جاری 33 هزار پلاک موتورسیکلت تعویض و یک هزار خودرو شماره‌گذاری شده است.
به گفته امیری‌مقدم یکی از اقدامات پلیس برای تامین سلامت مردم آزمون سلامت رانندگان است، و در همین راستا بیش از هشت هزار آزمون سلامت تاکنون برای رانندگان به مرحله اجرا درآمده است.
کاهش تلفات شهری؛ افزایش تلفات جاده ای
وی همچنین با اشاره به آمار تصادفات درون شهری، متذکر می شود: در زمینه تعداد تلفات تصادفات درون‌شهری با 231 نفر هشت درصد کاهش و در بحث درون‌شهری با 486 نفر، دو درصد افزایش داشته‌ایم.
فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه یک میلیون و 560 هزار تماس تلفنی به 110 شده است، اضافه می کند: در 6 ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و 56 هزار تماس با پلیس گرفته شده که 536 هزار مورد آن عملیاتی، 310 هزار تماس ارشادی و 208 هزار مورد آن غیرقابل رسیدگی و در مجموع تماس‌های مردم برای ارائه اطلاعات حوادث با افزایش 34 درصدی روبه‌رو بوده است.
برپایی رزمایش اقتدار ناجا همزمان با هفته نیروی انتظامی در مشهد
وی از برپایی رزمایش اقتدار ناجا همزمان با هفته نیروی انتظامی در مشهد خبر می دهد و عنوان می کند: این ویژه برنامه‌ها در دوازدهم مهرماه از ساعت ۱۸:۳۰ در محل بوستان ملت مشهد برگزار خواهد شد.
امیری مقدم به دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته ناجا اشاره می کند و می افزاید: برپایی صبح‌گاه مشترک در آموزشگاه ثامن الائمه(ع) و نمایشگاه فضای مجازی پلیس در محل دانشکده فنی شهید منتظری از جمله برنامه‌های روز نخست این هفته است.
وی می گوید: رزمایش مقابله با اجتماعات غیرقانونی و اغتشاشات و آشوب‌های احتمالی، افتتاح طرح تحول خدمت‌رسانی در معاونت وظیفه عمومی، جلسه ارتباط مستقیم مسئولان انتظامی با مردم، همایش همیاران و فرهنگیاران پلیس و تقدیر از نمونه‌های ترافیکی از جمله برنامه‌های این هفته است.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان خراسان رضوی از برگزاری همایش پلیس، امنیت و اصناف و مانور شهری موتورسیکلت‌سواران قانونمند خبر داد و متذکر شد: نشست علمی تخصصی با موضوع خشونت، همایش راهوران محله، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و دیدار با امام جمعه مشهد در لیست برنامه‌های هفته نیروی انتظامی خراسان رضوی قرار دارد.
وی بیان می کند: ارسال پیامک‌های آموزشی و هشداری، اهدای خون توسط همکاران نیروی انتظامی، همایش پلیس، امنیت و اصناف نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.
آل یهود عمق فاجعه را هنوز اعلام نکرده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار