کد خبر: ۱۰۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 01 October 2015
رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی با هر نوع شفاف سازی در حوزه اقتصادی موافق است، مشروط بر اینکه این شفافیت تنها در بخش خصوصی نباشد.

رحیم بنا مولایی در گفت وگو به خبرنگارایرنا افزود: دسترسی به حساب های بانکی مردم برای وصول مالیات بدون رعایت سایر ملزمات قانون جامع مالیاتی نه تنها مسیر توسعه را فراهم نمی کند بلکه اقتصاد کشور را به چالش خواهد کشید.

وی تصریح کرد: دسترسی به حساب های بانکی مردم برای وصول مالیات تنها بخشی از قانون جامع مالیاتی است که بایستی این قانون تمامی الزامات آن هم برای بخش خصوصی و هم برای دولت به مرحله اجرا درآید که این مهم تدوین آیین نامه های اجرایی مربوطه را می طلبد.

رییس اتاق بازرگانی البرزگفت:باید تمامی بخش ها و مفاد قانون جامع مالیاتی به صورت همزمان اجرا شود چرا که تنها بخشی از آن که شامل دسترسی به حساب های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه را با مشکلات همراه خواهد کرد.

وی با ذکر این نکته که اجرا ی ناقص این قانون موجب سو استفاده بخش های خصوصی زیر زمینی می شود اظهار کرد: اگر قانون جامع مالیاتی به صورت کامل و همزمان اجرا شود باعث بروز اقتصاد غیر شفاف و فعال شدن پیش از پیش کارگاه های زیر زمینی می شود.

بنا مولایی با تاکید بر این نکته که اگر قانون جامع مالیات به صورت کامل اجرا شود بخش خصوصی نیز با دسترسی سازمان امور مالیاتی به حساب های بانکی کاملا موافق است خاطرنشان کرد: عدم اجرای کامل قانون جامع مالیات بستر را برای فعالیت های اقتصادی پنهان و تاریک فراهم می کند که این مشکل می تواند به یک فاجعه اقتصادی تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار