معاون سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه گفت: پس از انتخاب شرکت مجری طرح، پروژه کارت بلیت ظرف چهار ماه به بهره برداری آزمایشی و ظرف ۶ ماه به بهره برداری نهایی می رسد.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 01 October 2015
معاون سازمان اتوبوسرانی کرمانشاه گفت: پس از انتخاب شرکت مجری طرح، پروژه کارت بلیت ظرف چهار ماه به بهره برداری آزمایشی و ظرف ۶ ماه به بهره برداری نهایی می رسد.

کاوه مرد افکن در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص روند اجرای پروژه کارت بلیت در اتوبوس های شهری کرمانشاه گفت: چند روز گذشته نشستی برای این موضوع با شرکت های متقاضیان پیمانکاری پروژه کارت بلیط الکترونیکی شامل «مدیریت هوشمند ناوگان و پرداخت و دریافت الکترونیکی» برگزار شد و مناقصه آن را انجام دادیم.

وی افزود: طی نشست برگزار شده، پیمانکاران متقاضی حضور پیدا کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند که پس از یک هفته و روند نهایی ارزیابی های کیفی، پاکت قیمت آنها نیز بررسی خواهد شد.

معاون سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه تصریح کرد: شرکت های متقاضی برای اجرای پروژه کارت بلیت براساس یک سری فاکتورها مورد ارزیابی قرار می گیرند و شرکتی که بیشترین امتیاز را کسب کند با سازمان اتوبوسرانی وارد مرحله قرارداد می شود.

وی گفت: پروژه کارت بلیت یک پروژه BOT (سرمایه گذاری و مشارکت) است، و بنابر آن متقاضیان سرمایه گذاری می کنند و طی سال های بعد سرمایه را برداشت خواهند کرد.

مرد افکن تصریح کرد: برای مثال یک شرکت متقاضی سرمایه گذاری می کند و طبق قراردادی که با سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه می بندد، از هر تراکنش درصدی را به عنوان سود دریافت می کند.

وی افزود: پس از مدت قرار دادی که شرکت با اتوبوس رانی خواهد بست، مبلغ سرمایه اولیه تواتر پیدا می کند و به اضافه سود حاصل از آن طی مدت قرارداد به  شرکت بازگردانده می شود و پس از آن تجهیزات و... و. به سازمان اتوبوس رانی تعلق خواهد داشت.

معاون سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه یکی از شهرهایی بود که خیلی دیر به سمت اجرای این پروژه رفت، گفت: در عوض سعی کردیم  با توجه به اینکه خیلی از شهرها که اجرا کرده و با شکست مواجه شدند و تا حدی اعتماد مردم از این پروژه سلب شد، به صورت کارشناسی اینکار را پیش ببریم.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تبعات احتمالی و شکست در این پروژه، کارشناسان سازمان اتوبوس رانی در کرمانشاه از تمام شهرهای اجرا کننده بازدید کرده و مشکلات موجود را در زمینه های مختلف را احصا کردند.

مرد افکن از پیش بینی راه حل های مناسبی برای رفع و جلوگیری از مشکلات احتمالی در اجرای پروژه که با استفاده از تجربه سایر استان های اجرا کننده تهیه شده است، خبرداد.

وی یادآور شد: طی یک هفته، شرکت های متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرند و سپس پاکت چند شرکت منتخب باز و از بین آنها در نهایت یک شرکت انتخاب می شود.

معاون سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه، از تقاضای ۲۰ شرکت برای ارائه خدمات در این زمینه در کرمانشاه خبرداد و تصریح کرد: براساس ارزیابی ای که صورت می گیرد، شرکت ها باید حداقل ۶۰ امتیاز را کسب کنند تا به مرحله دوم راه یابند و سپس در مرحله بعدی براساس قیمت ارزیابی ها صورت می گیرد و به احتمال زیاد طی هفته آینده برنده نهایی مشخص می شود.

وی افزود: پس از انتخاب برنده نهایی چنانچه مشکلی پیش نیاید و تمدیدی صورت نگیرد، باید ظرف دو ماه اقدام به تجهیز کارگاه کرده و نهایتا ظرف ۶ ماه پروژه مذکور قابل بهره برداری باشد.

مردافکن یادآور شد: ۲۰ شرکت متقاضی اجرای این پروژه در کرمانشاه شدند که از بین آنها ۵ شرکت به مرحله ارزیابی اولیه رسیدند و طی یک هفته این شرکت ها نیز مورد ارزیابی های بعدی برای تعیین برنده نهایی قرار خواهند گرفت.

وی بر کیفی بودن خدمات شرکت های متقاضی برای انتخاب تاکید کرد و گفت: صرف قیمت و درصد تعیین شده از سوی شرکت ها، ما اقدام به انتخاب نخواهیم کرد و کیفیت کار در اولویت انتخاب خواهد بود.

معاون سازمان اتوبوس رانی کرمانشاه، داشتن سوابق اجرای این پروژه از سوی متقاضیان را از جمله فاکتورهای ارزیابی و انتخاب عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که مشکلی بر سر اجرای این طرح پیش نیاید، پس از انتخاب برنده نهایی ظرف دو ماه باید کارگاه تجهیز شده و ظرف ۴ ماه به بهره برداری آزمایشی و ظرف ۶ ماه به بهره برداری نهایی برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار