سرهنگ غلامی خبر داد:
تابناک: رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: اعمال قانون در طرح زوج و فرد اصفهان از ۱۵ فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سرهنگ حسین غلامی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های پلیس راهور استان اصفهان در ایام نوروز برگزار شد با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۴ اظهار داشت: در اجرای این طرح ۳۰۰ دستگاه خودروی پلیس به همراه ۸۰۰ نفر نیرو بکار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی ایستگاه‌هایی در ورودی‌های شهر اصفهان برای راهنمایی مسافران بیان داشت: همچنین برای رفاه حال مسافران وسایل نقلیه عمومی را برای جابجایی گردشگران از ورودی شهر تا محل اسکان در نظر گرفته‌ایم.

کاهش ۲ درصدی تلفات تصادفات درون شهری استان اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به استقرار نیروهای پلیس راهور در نقاط حادثه خیز شهر اصفهان افزود: این نیروها بیشتر در خیابان آتشگاه، خیابان امام خمینی (ره) و خیابان جی مستقر خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ۲ درصدی تلفات تصادفات درون شهری در استان اصفهان ابراز داشت: در سال جاری در تصادفات درون شهری ۳۶۵ کشته گزارش شده است که بیش از ۵۰ درصد آنها نیز در شهر اصفهان بوده است.

سرهنگ غلامی با تاکید بر اینکه پس از اصفهان شهرهای کاشان، نجف‌آباد و خمینی‌شهر بیشترین تلفات تصادفات درون شهری را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در این راستا باید یاد آور شد که بیش از ۶۰ درصد از تصادفات درون شهری که منجر به فوت نیز می‌شوند مربوط به موتورسواران است.

وی در رابطه با وقوع حوادث جرحی در طی ۱۱ ماه گذشته نیز گفت: در تصادفات جرحی نیز ۶۲ درصد موتورسواران و ۱۹ درصد عابران پیاده دخیل هستند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه هر تصادف زائیده یک تخلف رانندگی است، گفت: طی ۱۱ ماه گذشته تنها ۲۱ هزار موتورسیکلت را توقیف و بیش از ده هزار خودرو را به علت تخلفات حادثه ساز و همچنین حدود ۲ میلیون دستگاه را اعمال قانون کردیم.

وی گفت: اعمال قانون در طرح زوج و فرد اصفهان از ۱۵ فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

اعمال قانون ورود به طرح زوج و فرد از ۱۵ فروردین

وی آلایندگی‌های موجود در هوای شهر اصفهان را یکی از معضلات بزرگ شهر اصفهان دانست و اظهار داشت: در این راستا با اجرای طرح زوج و فرد و نصب دوربین‌های کنترلی در این محدوده سعی در کاهش تردد در هسته مرکزی شهر را داشته باشیم.

سرهنگ غلامی همچنین به اجرای طرح برخورد با خودروهای دودزا در سطح شهر اصفهان طی ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: دراین بازه زمانی با ۵ هزار دستگاه خودرو برخورد و پلاک آنها تا تعمیر نهایی خودرو اخذ شد.

وی با بیان اینکه انسان باعث ۷۰ درصد از تصادفات درون شهری استان اصفهان بوده است، گفت: همچنین امسال ۱۰۰ مورد از سازمان‌هایی که باعث وقوع تصادف بودند را به مراجع قضایی معرفی کردیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در رابطه با ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی توسط برخی از رانندگان یادآور شد: با ۴ هزار خودروی ایجاد کننده آلودگی صوتی، ۳۰۰ خودروی حمل کننده حیوانات و ۳ هزار خودرو با شیشه‌های دودی در سال جاری برخورد شده است.

وی در ادامه با اشاره به توقیف ۳۸۱ گواهینامه رانندگان متخلف در سطح استان اصفهان ابراز داشت: همچنین خودروهایی که بالای یک میلیون تومان خلافی داشتند برخورد و در این زمینه ۳ هزار و ۲۰۰ خودرو توقیف شده است.

برخورد با بیش از ۳ هزار سرویس مدارس متخلف

سرهنگ غلامی در رابطه با کنترل سرویس‌های مدارس اذعان داشت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه که تخلف داشتند را توقیف و برخورد کردیم البته به نسبت سال‌های گذشته کاهش تخلفات را داشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به پلاک‌گذاری ۷۷ هزار و ۸۳۵ خودرو در سال جاری ابراز داشت: همچنین در این بازه زمانی ۴۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه نیز از رده خارج شدند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان عمده تصادفات درون شهری استان اصفهان را مربوط به موتورسواران دانست و گفت: از روز شنبه ۱۶ اسفند ماه طرحی برای برخورد با موتورسواران را در اصفهان به اجرا در می‌آوریم و با موتورسیکلت‌های فاقد پلاک و موتورسوارانی که کلاه ایمنی ندارند برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به تولید موتورسیکلت‌های برقی کرد و گفت: در استان اصفهان نیز رایزنی هایی برای تولید موتورسیکلت های برقی با قیمتی بین ۲ تا دو و نیم میلیون انجام داده ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار