مردم دهدشت با شرکت در راهپیمایی روز قدس با آرمان‌های امام خمینی«ره» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مستضعفان تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 29 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و  بویراحمد، آخرین جمعه از ماه رمضان با درایت خاص بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به «روز قدس» نام گرفت تا جهان متوجه مظلومیت فلسطین شود.

امام خمینی«ره» در 16 آذر ماه 1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیلی، طی پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان از آنها خواستند تا آخرین جمعه ماه رمضان را با عنوان «روز قدس» انتخاب کنند.

در بخشی از پیام امام راحل آمده است:

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبان آنان به هم بپیوندند.و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند.

امروز همزمان با سراسر کشور راهپیمایی روز قدس در دهدشت برگزار شد.

مردم ولایی دهدشت با در دست داشتن پرچم و سر دادن شعارهایی در حمایت از فلسطین بار دیگر خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیست به نمایش گذاشتند.

 راهپیمایی روز قدس از مقابل فرمانداری آغاز شد و شرکت کنندگان خیابان سپاه تا میعادگاه نماز جمعه را در حمایت از آرمان‌های قدس پیمودند و برای سربلندی ملت مظلوم فلسطین و رهایی از چنگال ستم دعا کردند.

دانش آموزان در کنار خانواده با در دست داشتن پرچم و پلاکاردهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «قدس متعلق به مسلمین است»،فلسطین زنده است»و «مطیع امر رهبریم» با فرزندان فلسطین عهدی دوباره بستند.

مردم دهدشت با بصیرت و معرفت آمدند تا از مظلومیت مسلمانان جهان دفاع کنند.آزادی قدس را فریاد زدند.

دهدشتی‌ها با شکوه و عظمت و وفاداری پیام محبت خود به فلسطین که نماد مقاومت در برابر ظلم است را نشان دادند.

در این راهپیمایی به این زیبایی و شکوه خیابان سپاه تا مصلای امام خمینی را آکنده از مهر و وفا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار