فرماندار چهارباغ گفت: یکی از عمده ترین مشکلات و معضلات زیست محیطی شهرستان ناوگان حمل و نقل پسماندهای شهری کرج است.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 28 April 2022

ناوگان حمل و نقل پسماند کرج از عمده‌ترین مشکلات زیست‌محیطی چهارباغ

به گزارش «تابناک البرز» قدرت الله شمیرانی در دیدار با سرپرست حفاظت محیط زیست استان البرز که به مناسبت هفته زمین پاک به چهارباغ سفر کرد، گفت: ریزش شیرابه زباله در مسیرهای دسترسی به حلقه دره و پخش و پراکنش زباله در محیط اطراف شهرستان بویژه در مناطق مسکونی شهرهای مهدی آباد و شهرک ابریشم موجبات نارضایتی اهالی منطقه شده و آلودگی های شدید محیط زیست را بدنبال داشته است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن قول پیگیری موضوع از سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ، مطالبی راجع به تسهیلات ویژه به واحد های صنعتی آلاینده از طریق صندوق ملی محیط زیست عنوان کرد و افزود که از پتانسیل و ظرفیت واحد های سبز شهرستان چهارباغ  در مرتفع نمودن مشکلات زیست محیطی در بحث مسولیت های اجتماعی استفاده خواهند کرد.
 مجید درگی تابلو منقش به عقاب طلایی نماد تنوع زیستی استان البرز را به فرماندار شهرستان اهدا کرد.

وی در ادامه سفر به اتفاق فرماندار شهرستان طرح توسعه سیستم تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت پارس کاشت را افتتاح کرد.

این تصفیه خانه با ظرفیت ۵۰ مترمکعب در روز وبا هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و بخش عمده ای از آلودگی واحد کاهش یافته و توانایی تبدیل شدن به یکی از واحد های سبز شهرستان را دارد.

درگی در پایان سفر از یکی دیگر از واحد های صنعتی که در زمینه ساخت و طراحی دستگاه زباله سوز فعالیت دارند جهت بهره برداری و صنعتی سازی بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار