سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: ستاد احیا و نگهداری تالاب صالحیه در این اداره کل تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 26 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» مجید درگی در جلسه مدیران محیط زیست استان البرز اظهار کرد: متعاقب اولین سفر ریاست جمهور در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به استان البرز و دستور ویژه برای احیا تالاب صالحیه و همچنین بازدید معاون رئیس جمهور و مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست به همراه معاون دریایی و تالاب‌های سازمان متبوع و مسئولان استانی از تالاب صالیحه مقرر شد رفع مشکلات و گام‌های احیا تالاب صالحیه به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور اولین جلسه ستاد هم اندیشی در این خصوص در اداره کل استان البرز برگزار شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان کرد: در این جلسه لزوم توجه به مسائل و مشکلات تالاب‌ها را از مطالبات اصلی سازمان متبوع، اداره کل و نیز علاقمندان به محیط زیست مطرح، همچنین در خصوص کارکردهای چند گانه تالاب و ضرورت اهمیت بخشی به این زیستگاه حساس و نقش آن در کنترل پدیده گرد و غبار مطالبی بیان شد.

وی افزود: در ادامه موضوعات و چالش‌های تأثیر گذار زیست محیطی تالاب که حل و فصل آن نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی درون استان و برون استان است شناسایی و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و موارد ذیل جهت پیگیری مصوب و مقر مقررشد که مسائل، مشکلات و چالش‌ها موجود که نیازمند همکاری مشترک با سایر دستگاه هاست جهت طرح موضوع به ریاست سازمان اعلام شود.

درگی تصریح کرد: همچنین مقرر شد مکاتبه و استعلام از شرکت آب منطقه‌ای استان جهت شناسایی رودخانه‌ها و انهار دایر در محدوده اثر گذار در قسمت آبدار تالاب جهت لایروبی آب صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد تداوم جلسات در دستور کار قرار گرفته و برگزاری نشست بعدی در محل فرمانداری شهرستان نظرآباد با حضور مدیران و دستگاه‌های مرتبط شهرستان انجام شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز متذکر شد: در نهایت مصوب شد تا اعضای کارگروه و نمایندگان دستگاه‌های آب منطقه‌ای، آبفا، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و استانداری البرز مشخص و ابلاغیه اعطا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار