رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به عنوان یکی ازچهاراستان آزمایشی (پایلوت ) ، پیشتازدراجرای طرح ملی مبارزه با کالای لوازم یدکی قاچاق وتقلبی خودرو است.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 26 April 2022

به گزارش تابناک رضوی، امیر رضا رجبی در این خصوص اظهار کرد: طرح ملی مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی در وزارت صنعت،معدن وتجارت آغاز شده و در اولین قدم ، حوزه لوازم یدکی در دستورکار قرار دارد که در این رابطه اقدامات در نظر گرفته شده در قالب این طرح به صورت مستمر و هفتگی رصد و پایش می شود و مرحله به مرحله به صورت متناسب سازی طرح پیش خواهیم رفت.

وی افزود: در مرحله اول طرح رهگیری کالا و همچنین آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمک فنر و باتری خودرو مشمول اخذ و شناسه رهگیری شدندو شناسه رهگیری برای کالا‌های مشمول باید در مبداء تولید و واردات بر روی بسته بندی کالا الصاق شود.

رجبی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده دراجرای طرح گفت : این طرح با اولویت تعیین شده می‌تواند در کاهش آمار کالاهای قاچاق بسیار موثر باشد و سازمان صمت استان هم به تبع وزارت صمت با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد و در مرکز استان جلسات کارگروه حمایت از تولید و نظارت برگردش کالا زیر مجموعه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا وارز استان برگزار می گردد و تصمیمات خوبی نیز در این حوزه گرفته شده است.
وی اظهارداشت: در این رابطه تاکنون 171 واحد صنفی مشمول از آغاز طرح بازرسی شده و همچنین تعداد 12 گشت مشترک صورت گرفته است. و در مجموع تعداد 636کمک فنر و تعداد 75 باطری خودرو به ظن قاچاق جمع آوری شده که پرونده آن ها در دست بررسی می باشد.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح علاوه بر مبارزه با موضوع قاچاق و کالای تقلبی ، نتایج مثبت اقتصادی هم دربرخواهد داشت . که ازجمله آن ایجاد فرصت شغلی در بخش تولید قطعات خودرو بوده که با جمع آوری قطعات تقلبی و قاچاق از تولید داخلی حمایت شده و منجر به اشتغال بیشتری می‌شود.
رجبی با اشاره به راهکارهای لازم برای فراهم سازی اینکه چگونه کالای اصلی و تقلبی را استعلام کنیم خاطر نشان کرد : راه های مختلفی چون اپلیکیشن های مختلف و سایت سامانه جامع تجارت برای این کار وجود دارد و نیز علاوه بر آن هموطنان با کد دستوری#۷۷۷۷۴ می‌توانند استعلام کالای خود را داشته و از جعلی و یا اصل بودن کالای خود اطمینان حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار