آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم: مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم علاوه بر برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برنامه‌های کوتاه مدتی هم اجرایی کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 22 April 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله اعرافی خطیب این هفته نماز جمعه قم با بیان این مطلب گفت: کشور ما در کنار پیشرفت‌های گسترده‌ای که در سطوح مختلف داشته همواره با چالش‌هایی مواجه بوده که همه باید برای حل و دفع آن‌ها کمک کنند.

وی مسائل معیشتی مردم را یکی از چالش‌های کنونی عنوان کرد و گفت: مسئولان باید اهتمام بیشتری از خود به خرج دهند تا طبقات متوسط به پایین جامعه نیز از حداقل‌های معیشتی برخوردار شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه قم وجود برخی آسیب‌ها و چالش‌های فرهنگی را یکی دیگر از چالش‌های کنونی عنوان کرد و افزود: مشکلات و معضلاتی همچون بالا رفتن سن ازدواج افزایش بی بند و باری بالارفتن میزان زان جرائم در دادگاه‌ها تعدادی از این معضلات فرهنگی جامعه هستند که برای درمان این آسیب‌ها همه ما باید هوشیار باشیم.

آیت الله اعرافی و مراقبت بهتر و بیشتر از فضای مجازی تاکید کرد و افزود: باید از توان و ظرفیت فضای مجازی برای ارتقاء کسب و کار‌ها و رشد پیشرفت جامعه استفاده کرد و مسئولان نیز علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها باید کمبود‌ها در توسعه اینترنت ملی را رفع کنند.

خطیب نماز جمعه قم آسیب‌ها و چالش‌های زیست محیطی، کمبود آب، تخریب منابع طبیعی و ... را از دیگر مشکلات کنونی کشور عنوان کرد و افزود: همه مردم و مسئولان باید در کنار هم برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه به اقدام رذیلانه قرآن سوزی در کشور سوئد پرداخت و گفت: ملت‌ها و حکومت‌های مسلمان ضمن محکوم کردن این حرکت شنیع، چنین رفتاری را هرگز تحمل نخواهند کرد.

وی با اشاره به حمایت سران کشور سوئد از قرآن سوزی افراد تندرو گفت: سران این حکومت‌ها همواره از چنین اقداماتی حمایت کرده اند، اما ملت‌های مسلمان با تاکید بر ارزش‌های انسانی امیدوارند هرچه سریعتر جلوی این اقدامات کور گرفته شود.

خطیب نماز جمعه قم امروز همچنین به عملیات تروریستی صورت گرفته در چند هفته اخیر در کشور افغانستان پرداخت و مسئولیت این حوادث را با حاکمان کنونی این کشور دانست.

آیت‌الله اعرافی گفت: از آغاز حکومت طالبان ما شاهد تعرض‌های متعدد به جان و مال و ناموس مردم بوده ایم که باید هرچه سریعتر این روند قطع شود.

خطیب جمعه قم به در پیش بودن روز جهانی قدس پرداخت و افزود: امیدواریم امسال با کمرنگ شدن بیماری کرونا، روز جهانی قدس بار دیگر با شکوهی هر چه تمام‌تر برگزار شود و مطلعی برای بازگشت فلسطین‌ها به موطن خود و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور باشد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی شکست مفتضحانه‌ای در پیش خواهد داشت ابراز امیدواری کرد امت اسلام در روز جهانی قدس یکپارچه در حمایت از فلسطین اشغالی حضور پیدا کنند.

عهد شکنی طرف‌های آمریکایی در جریان مذاکرات هسته‌ای از دیگر موضوعات مورد توجه آیت الله اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بود؛ و گفت: در حال حاضر شاهد عهد شکنی‌های متعدد طرف‌های آمریکایی هستیم که با زیاده‌خواهی‌های خود نمی‌خواهند منافع ایران اسلامی را بپذیرند.

وی همچنین با تحسین مقاومت ملت یمن در مقابل تجاوز سعودی‌ها گفت: آل سعود باید در قضیه یمن توصیه و نصیحت رهبر انقلاب را بپذیرند و دست از تجاوزگری بردارد چرا که هیچ پیروزی برای آنان نمی‌توان متصور بود.

گفتنی است: نماز گذاران جمعه، در آستانه سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام با پرپایی دسته‌های عزا مسیر مصلای قدس تا حرم حضرت معصومه (س) را عزاداری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار