کد خبر: ۱۰۴۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱ 19 April 2022

دکتر اسدالله عباسی: ارتش ایران اسلامی در بستر ولایتمداری، شجاعت و ایثار توانسته الگوی کارآمدی از اقتدار برای حفظ امنیت ارایه کند.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ استاندار گیلان امروز در مراسم بزرگداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشت با تقدیر از زحمات و خدمات ایثارگرانه‌ی یگان‌های مختلف ارتش در عرصه‌های سرنوشت ساز دفاع از مرز‌های این سرزمین و کمک به مردم، در زمان بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه ، گفت: خدمات ارتشیان سرافراز در ۴۳ سال گذشته در بستر ولایتمداری و مردم دوستی ، مملو از عشق به میهن و ایمان به آرمان‌های والای انقلابی بوده که در بستر تاسی از منویات خمینی کبیر بروز و ظهور یافته و متاثر از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به کمال رسیده است. 

دکتر اسدالله عباسی نقش آفرینی دلاور مردان ارتشی، همراه و همگام با سلحشوری نیرو‌های سپاهی و بسیجی، در ۸ سال مقاومت ملی، علیه تجاوز حزب بعث عراق را شایسته‌ی تقدیر و مایه‌ی افتخار دانست و افزود: عملکرد ارتش در نظام اسلامی، تداعی کننده‌ی دفاع از آرمان‌های این ملت بزرگ برای تحقق عدالت و کرامت است. 

وی همچنین یاد شهدای ارتشی را گرامی داشت و افزود: ملت قدرشناس ایران هیچ گاه تلاش‌های شجاعانه‌ی ارتشیان سرافراز در عرصه‌ی رویارویی با دشمن در آب‌های خلیج فارس و خاکریز‌های دفاع مقدس را فراموش نکرده و نخواهد کرد. 

فرمانده‌ی ناوگان شمال و منطقه‌ی چهارم دریایی امام رضا علیه السلام گیلان نیز در سخنانی به تشریح دستاورد‌های نظامی و تجهیزاتی یگان‌های مختلف ارتش مستقر در گیلان پرداخت و گفت: عظمت و اقتدار دریادلان ارتشی مرهون تاسی از منویات حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب و تکیه بر روحیه‌ی پشتکار و خودباوری جوانانی ست که با ایمان وافر، درس عزت و سربلندی را مشق می‌کنند. 

ناخدایکم حمیدرضا سعادت همچنین یاد ۴۸ هزار شهید ارتشی دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و ۳ هزار و ۶۰۰ شهید ارتشی در گیلان را مایه‌ی افتخار و برگ زرینی از روحیه‌ی ایثار و شهادت طلبی فرزندان میرزای جنگلی عنوان کرد.

در ادامه‌ی این مراسم، پیام سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده‌ی کل ارتش به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت و بر ضرورت آمادگی لازم مجموعه‌ی نیرو‌های ۳ گانه ارتش، برای حفاظت از مرز‌های این سرزمین و کیان اسلامی تاکید شد.

در پایان، یگان‌های خودرویی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار