دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان یزد: روابط و مناسبات ایران و افغانستان فراتر از روابط همسایگی بوده و باید نسبت به توطئه‌های دشمن برحذر باشند.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 18 April 2022

جمعی از دانشجویان افغانستانی دانشگاه‌های استان یزد با حضور در دفتر مدیریت‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد بیانیه‌ای را در محکومیت جنایت ترویستی حرم رضوی و ضرورت تقویت اتحاد دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان، قرائت کردند.


در بخشی از این بیانیه آمده است: هیچ شکی نیست که روابط و مناسبات ایران و افغانستان فراتر از روابط همسایگی بوده و ملت‌های دو سوی مرز، پیوند‌ها و مشترکات عظیم فرهنگی، تمدنی، تاریخی، دینی، زبانی و خانوادگی دارند.


بر اثر توطئه‌ها و دسایس دشمنان مشترک این دو ملت که ایجاد تفرقه و نفرت پراکنی بین ملت‌های با هم برادر، از روش‌ها و سیاست‌های متداول شان بوده و هست و نیز گا‌ها به علت عدم دقت و فقدان وسواس لازم برای فهم و درک درست از این توطئه‌ها توسط برخی از مردمان دو طرف مرز، آشفتگی‌ها و برچسپ زنی‌های متقابل در روابط دو ملت دیده میشود و این مایه نگرانی ماست.


بنابراین، از دولت و ملت مسلمان ایران تقاضامندیم که جلو عناصر و افراد مجهول الهویه را که سبب آزار و اذیت مهاجران می‌گردد بگیرند و نیز با افراد و گروه‌های تولیدکننده فیلم‌های نفرت انگیز و تفرقه آوربرخورد جدی نموده و تا حدی ممکن در بهبود شرایط زندگی مهاجران مثل گذشته بذل توجه فرمایند.


در عین زمان، از مردم افغانستان و حکومت سرپرست طالبان جدا می‌خواهیم که جلو افراد و گروه‌های شرور، بی بندبار و خودسر که به نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اسلامی افغانستان حمله کرده اند یا قصد و برنامه، برای تولید نفرت علیه میزبانانی حدود پنج میلیون هموطن شان را دارند، گرفته و برای بهبود هرچی بیشتر حسن همجواری و افزایش وابستگی‌های فرهنگی و تمدنی با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را انجام دهند.

 

انتظار می‌رود که مردم و نهاد‌های امنیتی کشور‌های اسلامی، بیش از پیش متوجه دسیسه‌های مخالفان و دشمنان اسلام واین حوزۀ فرهنگی در ایجاد رعب، وحشت و تفرقه مردم با هم برادر باشند و نگذارند وحدت امت اسلامی و این حوزۀبزرگ فرهنگی مورد هجمه و تفرقه قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار