مدیراداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد: این شهرستان سالانه با تولید حدود ۲۰ هزار تن میوه سردرختی بخشی از محصولات باغی استان های تهران و البرز را تامین می کند.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 16 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا بدری گفت: این میوه ها شامل سیب، گلابی، به،آلبالو،گیلاس،گوجه، آلو،هلو،زردآلو و قیسی،شلیل،آلو قطره طلا، انگور،توت درختی،بادام، گردو و خرما  است که توسط باغداران این شهرستان در سطح یک هزارو۹۵ هکتار باغ تولید می شود.

وی بیان داشت : پارسال  یک هزار و ۸۸۰ تن تولید گندم،  ۲۷۵ تن تولید جو، ۲۰ هزار و ۶۷۵ تن ذرت، ۴۰۰ تن  یونجه ،۶ هزار و ۹۸۱ تن سبزی و صیفی در این شهرستان تولید شد.

بدری به تجهیز ۱۰ هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار  در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت:  اکنون طرح تجهیز ۲۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری نوین در دست بررسی،طراحی و تکمیل پرونده است.

وی ادامه داد: معرفی چهار بهره برداران نمونه امور دام و آبزیان به معاونت امور دام سازمان استان البرز، معرفی پنج  نفربهره بردار نمونه در زمینه های مختلف کشاورزی، ۱۳۰ نفر ثبت کامل تعهد اشتغالزایی شهرستان در سامانه رصد و اشتغال کشور،یک مورد برگزاری جشنواره تجلیل از تولیدکنندگان برتر،یک مورد اجرای طرح محصولات سالم زنان روستایی،دو مورد صدور مجوزهای صنعتی،چهار مورد بررسی و ارسال پرونده متقاضیان جهت اخذ تسهیلات در حوزه های مختلف،۱۰ جلسه برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی برای بهره برداران،۴۴۲ تن نظارت بر توزیع سبوس در واحدهای دامداری،۲۱۸ تن نظارت بر توزیع نهاده های دامی(ذرت،جو و سویا) را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در سال گذشته است.

بدری گفت:  پارسال ۴۲۴ تن تولید گوشت قرمز، ۱۴۹ تن گوشت مرغ ،بیش از ۱۹ هزار و ۵۵۵ تن عسل،۲۴ هزارو ۷۴۹ تن شیر،یک میلیون قطعه ماهیان زینتی و۲۲ تن تولید ماهیان سردآبی در شهرستان فردیس تولید شد.

این مسوول بیان داشت: در این مدت سه میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به  مشاغل کشاورزی  خانگی در  فردیس پرداخت شد.

بدری  به توسعه کشت های گیاهان اشاره کرد و افزود: سال گذشته سه هکتار کشت گیاهان دارویی و گل محمدی  ، یک هکتار باغ مدرن با ارقام پایه رویشی و ۲ هکتار کشت گلخانه ای  در این شهرستان ایجاد شد.

شهرستان فردیس حدود ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار