رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان
کد خبر: ۱۰۳۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ 14 April 2022

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به کمک‌هزینه ۴۴ میلیارد ریالی گیلانی‌ها برای بازسازی عتبات و عالیات در سال ۱۴۰۰ گفت که در سال گذشته شاهد اهدای گوشواره طلا توسط نوعروس تا کمک اهل سنت به عتبات عالیات گیلان بودیم.

 

به گزارش تابناک گیلان، مجید دوهندو، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این ستاد مأموریت ساخت، مرمت و بازسازی عتبه مقدسه را دارد، اظهار کرد: این ستاد کاملاً مردمی باید زیرساخت‌ها را برای حضور زائران در عتبات و عالیات فراهم کند.

وی با بیان اینکه نذر بر اساس رابطه انسان با ائمه اطهار (ع) است، افزود: ما مواردی داشته‌ایم که نوعروس گیلانی، گوشواره طلای خودش را برای ستاد عتبات عالیات پرداخت کرده و حتی بخشی از کمک‌های جمع‌آوری‌شده در ستاد از اهل سنت استان است.

به گفته دوهندو بنیان‌گذار ستاد عتبات عالیات سردار سلیمانی بوده و اعضای این ستاد حقوق‌بگیر نیستند و برای دل خودشان کار می‌کنند‌.

وی با اشاره به ارادت مردم گیلان به ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همه شرایط کرونایی، اوج ارادت مردم گیلان به ائمه اطهار ثابت شد و در این راستا، مردم استان چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان نذورات به ستاد پرداخت کرده‌اند.

 

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه شعار ما برای سال ۱۴۰۱ این است که هر گیلانی در سال برای کمک به ستاد عتبات عالیات ۷۵۰۰ تومان به‌عنوان سرانه پرداخت کند، افزود: برنامه‌های ستاد برای سال ۱۴۰۱ بر اساس ۱۴ گام است تا از ظرفیت استان برای ستاد استفاده کنیم و در این راستا، گام اول مشارکت عموم مردم و در گام دوم استفاده از ظرفیت کشاورزان و برنج‌کاران است.

 

وی با اشاره به جمع‌آوری حدود ۲۰ تن برنج نذری از کشاورزان در سال گذشته افزود: استفاده از ظرفیت کارخانه‌های دولتی و خصوصی برای کمک به ستاد یکی دیگر از گام‌های جمع‌آوری مشارکت عمومی برای ستاد عتبات عالیات است.

دوهندو، استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش و مدارس و همچنین ظرفیت فضای مجازی و خیرین حرم ساز را از دیگر برنامه‌های ستاد در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: *۷۲*۴# درگاه پرداخت ستاد عتبات عالیات است و مردم می‌توانند به‌راحتی از این طریق کمک‌های خود به ستاد را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه گیلان معین ستاد بازسازی عتبات عالیات در حرمین عسگریین است، افزود: فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در محلات، مسئولان ستاد عتبات عالیات در این محلات هستند و مردم از طریق این فرماندهان هم می‌توانند در بازسازی و مرمت عتبه مقدسه کمک کنند.

به گفته رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان افراد داوطلب می‌توانند با مراجعه با پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد عتبات عالیات در امور مختلف ازجمله بازسازی عتبات عالیات مشارکت کرده و با ثبت‌نام در سامانه خادمین، زیارت نیابتی و همچنین کمک‌های نقدی به تارنمای https://atabat.org مراجعه کنند.

دوهندو همچنین گفته محبان اهل‌بیت (ع) همچنین می‌توانند نذورات خود را به شماره‌حساب ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۷۰۰۰ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۷۵۷ نزد بانک ملی پرداخت کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار