اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 14 April 2022

حجت الاسلام نبوی مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه دانشگاه‌های پیام نور کشور صبح امروز در آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان با اشاره به اینکه اغلب مردم با قرآن انس ندارند گفت: دوای بسیاری از درد‌های امروز جامعه ما انس با قرآن است.
محمدرضا جان نثاری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان هم در این مراسم با بیان اینکه در کشور ما نیز قرآن مهجور است گفت: قرآن در بطن تصمیمات نیست و در عرصه اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، سبک زندگی و... قرآن هنوز ورود نکرده است.
سرپرست دانشگاه پیام نور استان اصفهان هم گفت: در این رقابت قرآنی حدود ۷ هزار و ۱۲۷ دانشجو و هزار و ۶۴ استاد حضور داشتند.
دکتر مختاری در این جشنواره، دانشجویان دانشگاه پیام نور در هفت بخش اصلی و ۳۸ رشته و اساتید و کارکنان این دانشگاه در سه بخش اصلی و ۱۳ رشته، و هفت بخش رقابتی شامل بخش‌های آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری، فناوری و استارت‌آپ‌های قرآنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
در بیست‌و‌پنجمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور، هفت هزار و ۱۲۷ دانشجو، هزار و ۷۶۴ استاد و کارمند و در مجموع، هشت هزار و ۸۹۱ نفر در بخش‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در مسابقه افراد از یکدیگر سبقت می‌گیرند اظهار کرد: خود مسابقه دادن مهم نیست چراکه امروز در خیلی از موضوعات مسابقاتی وجود دارد اما اینکه قرآن موضوع مسابقه باشد بسیار اهمیت دارد و قابل توجه و تقدیر است.

محمدرضا جان نثاری با بیان اینکه در کشور ما نیز قرآن مهجور است اذعان کرد: قرآن در بطن تصمیمات نیست و در عرصه اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، سبک زندگی و... قرآن هنوز ورود نکرده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند چه آنان که رتبه ای کسب می‌کنند و چه افرادی که موفق به کسب رتبه نمی‌شوند تلاش می‌کنند قرآن را از مهجوریت خارج کنند تاکید کرد: این کار قابل تقدیر و تحسین است چراکه هیچ کار فرهنگی به اندازه کار قرآنی اثر مثبت ندارد.

دکتر امینی معاون فرهنگی اجتماعی دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار نفر در جشنواره قرآنی ما شرکت کردند اذعان کرد: این تعداد به دلیل محدودیت‌های کرونایی بوده و در سال آینده ان شاء الله بدون محدودیت‌های کرونایی این تعداد حداقل به دوبرابر افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بودجه معاونت فرهنگی در زمان بیماری کرونا نزدیک به صفر بوده اظهار کرد: این حجم از استقبال و کارهای خوبی که علیرغم عدم تخصیص بودجه اتفاق افتاده قطعا از معجزات قرآن بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید دانشگاه را بر اساس قرآن اداره کنیم ابزار کرد: امروز رهبر معظم انقلاب نباید گلایه کنند که چرا خروجی دانشگاه ها از ورودی آن ضعیف تر است و ایمان افراد ضعیف تر شده بر این اساس باید با برنامه های فرهنگی و قرآنی ایمان و اعتقادات دانشجوها را تقویت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار