سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: براساس داده‌های اطلاعاتی سنجش لحظه‌ای ۹ ایستگاه هواشناسی استان کرمانشاه؛ شاخص کیفیت هوای استان تا ساعت هفت صبح غیر از شهرستان کنگاور در حد استاندارد قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 13 April 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«احد جلیلیان»  افزود: شاخص کیفیت هوای شهرستان کنگاور تا ساعت هفت صبح امروز از نظر ذرات گرد و غبار در وضعیت هشدار و بالاتر از حد استاندارد قرار دارد که داده‌های اطلاعاتی سنجش نشان می‌دهد این میزان آلودگی در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور مستمر و لحظه‌ای وضعیت و شاخص هوای استان سنجش و پایش می‌شود، بیان داشت: شاخص هوای شهرستان‌های مرزی استان مانند قصرشیرین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و پاوه نیز در حد استاندارد است.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: از ابتدای سال جاری هوای استان کرمانشاه نزدیک ۱۰ روز از ۲۴ روز را آلودگی‌ها داشته این حالی است سال ۱۴۰۰ در کل ۲۲ روز هوای استان آلوده بوده است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز در گفتگو با ایرنا نیز بیان داشت: براساس داده‌های هواشناسی، گرد و غبار برای امروز و چند روز آینده استان پیش بینی نمی‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان، ۳۷۱ کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد و در سالیان اخیر هموار درگیر آلودگی هوا ناشی از بحران ریز گرد‌ها که کانون‌های اصلی آن در کشور عراق قرار دارد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار