کد خبر: ۱۰۳۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 12 April 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱

قیمت‌های افسار گسیخته در بازار اهواز رنگ از چهره هر خریداری می برد، قیچی کردن سفره‌ها از سوی مردم طی سال‌های اخیر بیشتر شده است و گویی هیچ کس توان مقابله با غول نامرئی گرانی را ندارد.
سبد خرید خانوار‌ها رفته رفته به کوچک‌ترین اندازه‌ی ممکن رسید، گرانی مردم را به ستوه آورده است گوجه در بازار فرمانروایی می‌کند و مرغ هم گاهی در غفلت مسئولان پر می‌کشد، گاهی شنیده می‌شود قیمت برنج نیز سر به فلک کشید.
نظارت بر بازار کافی نیست و قیمت‌ها سلیقه‌ای شده است، در ماه مبارک رمضان یکی از دغدغه‌های مردم تأمین اقلام اساسی در اوج گرانی و تورم است، هرچند مسئولان خبر از بازرسی و نظارت‌های جدی بر بازار اقلام مصرفی مردم داده‌اند، اما همچنان وضعیت بازار با بی‌ثباتی روبه‌رو است.
گرانی‌ها منجر شده مردم خرید را به لقایش بخشیده، به راستی چرا کالا‌های اساسی در گرانی می‌تازند مشکل کار کجاست؟ در حالی که نرخ مصوب کالا‌های اساسی از سوی وزارت صمت اعلام شده است، اما قیمت‌ها حاکی از آن است که نرخ کالا‌ها در بازار اختلاف چشمگیری با نرخ‌های اعلامی از سوی وزارت صمت دارد.
تولیدکنندگان فریاد سر داده‌اند که تولید، صرفه‌ی اقتصادی ندارد و انتظار می‌رود فروشندگان قیمت‌ها را دولا پهنا حساب نکنند چرا که بی ثباتی قیمت‌ها در بحبوحه گرانی مردم را از خرید سرد کرده است.
مردم با حداقل‌ها می‌سازند، نباید از این موضوع سوء استفاده شود و نظارت‌ها باید جدی‌تر باشد و دستگاه‌های متولی باید به صورت جدی کمر همت ببندند وارد میدان شوند و با برخورد‌های قانونی از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند تا مصوبات تنظیم بازار روی زمین نماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار