مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت:۸ هزار و ۱۱۰ شغل جدید برای خانواده های تحت‌ حمایت ایجاد شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 11 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی در جمع خبرنگاران افزود:۲۱۹ میلیارد تومان در سال گذشته نیز به خانواده های تحت حمایت توسط صندوق امداد ولایت و بانک‌های عامل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.
وی گفت: سال گذشته کمیته امداد استان مرکزی به لطف خدا و حمایت و مشارکت مردم و خیران خوش درخشید.
وی با بیان اینکه در استان بیش از ۴۵ هزار خانوار تحت‌ حمایت کمیته امداد قرار دارند یادآور شد :طی سال گذشته چهار هزار خانوار تحت‌ حمایت با خود کفا شدن و توانمند شدن از چرخه حمایت امداد استان خارج شدند ولی به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات موجود حدود چهار هزار نفر دیگر به خانواده امداد استان اضافه شد.
وی افزود : در سال گذشته ماهیانه ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های ولی نعمت خود پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ساخت دو هزار و نه واحد مسکونی برای خانواده های نیازمند آغاز شد، اضافه کرد:۱۳۳۵ واحد از این تعداد تکمیل و همزمان با سوم خرداد ماه سال جاری تحویل خانواده ها می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی یادآورشد :سال گذشته ۴۹۲ واحد مسکونی تحویل خانواده های ولی نعمت شد و ۴۳۲ واحد مربوط به مسکن ملی شهر مهاجران در دست ساخت می باشد.
وی با اشاره به اینکه در روستاها نیازمند مسکن نداریم اضافه کرد :به دلیل گران شدن هزینه مسکن و اجاره‌بها برخی خانواده ها از شهر ها خصوصا اراک و ساوه به روستاها مهاجرت کردند و در روستاها مستاجر شدند که برنامه داریم برای این عزیزان نیز مسکن جدید ایجاد کنیم و آنهایی که نیاز به بازسازی مسکن دارن نیز در برنامه امداد قرار گرفته اند.
مومنی افزود:تا پایان سال گذشته ۳۲۰ مرکز نیکوکاری در استان فعالیت داشتند که حدود ۱۶۱ میلیارد تومان کمک های جمع آوری شده از سوی این مراکز بود که بین نیازمندان توسط خود مراکز توزیع شد.
وی یادآور شد :۱۴ هزار پرونده سال گذشته به مراکز نیکوکاری استان واگذار شد که با رضایت مندی مردم و خانواده های تحت حمایت مواجه بود و امسال نیز در برنامه داریم تا ۲۸ هزار پرونده مربوط به سالمندان را به این مراکز واگذار کنیم.
وی اضافه کرد:در سال گذشته ۱۸۱۷ تیم و ۴۸۱۴ فرزند محسنین در استان داشتیم که حدود ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۲ آشپزخانه برای طبخ غذای گرم مورد نیاز خانواده ها فعالیت داشتند و امسال نیز در برنامه داریم ۱۹۸ آشپزخانه در این راستا فعالیت کند این در حالیست که در سال قبل ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ پرس غذای گرم تهیه و توزیع شد و امسال تاکنون ۱۳ هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شده است.
وی افزود:در سال گذشته با کمک و مشارکت خیران بین کلیه خانواده های تحت‌ حمایت بسته های معیشتی توزیع شد و امسال نیز این بسته ها به ارزش ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.
مومنی گفت:در سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت و به نیازمندان پرداخت و بخشی از آن نیز به ساخت اماکن عمومی اختصاص داده شد.
وی افزود :کمیته امداد استان در سال گذشته۱۱ هزار و ۲۷۱ دانش آموز و ۷۱۷ دانشجو از حمایتهای این نهاد و کمک‌های خیران بهره مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار