وزیر ورزش و جوانان گفت: برنامه‌های وزارت ورزش بر اساس سند تحول تدوین و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ 09 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،سیدحمید سجادی هزاوه در آیین بازدید از سالن چندمنظوره ورزشی شهدای شهر هندودر از توابع شهرستان شازند در جمع خبرنگاران، افزود: ورزش همگانی تنها پایه توسعه ورزش قهرمانی نیست، بلکه این ورزش می تواند هزینه‌های درمان را کاهش دهد و روحیه نشاط و شادمانی را در جامعه بدمد.
وی بابیان اینکه این وزارتخانه موتور تولید عزت، امید، سلامت، نشاط و پویایی در کشور است یادآورشد: وزارت ورزش دارای معاونت‌های ورزش‌های همگانی و فرهنگی است که بر اساس برنامه‌های سند تحول برنامه‌ریزی شده تا اهداف و فعالیت‌های خود را در این راستا پیش ببرد.
وزیر ورزش و جوان اظهار داشت: تاکنون در بیش از ۵۰ درصد استان‌های کشور حضور داشته‌ام و در جریان مشکلات و کم و کاستی‌ها و همچنین فضاهای ورزش کشور قرار گرفته‌ام.
سجادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید امروز خود از طرح‌های ورزشی شهرستان شازند گفت: ۸۰ روستا در شهرستان شازند وجود دارد که از هیچ نوع امکانات ورزشی برخوردار نیستند و تنها یک سالن ورزشی و یک زمین ورزشی از سوی خیرین به حوزه ورزش اهدا شده که نیازمند بازسازی است.
وی ادامه داد: نتایج تحقیقاتی علمی نشان داده که بسیاری از استعدادهای ورزشی موفق به خصوص در حوزه ورزش قهرمانی از مناطق کم برخوردار کشف شده‌اند بنابراین باید به این مناطق نگاه ویژه داشت.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: سالن چندمنظوره ورزشی شهدای شهر هندودر به لحاظ نور و کیفیت کفپوش قابلیت خود را از دست داده و حتی در زمان بارندگی احتمال ریزش آب وجود دارد که این امر خطرات کار را بالا می برد که در جریان این بازدید تمهیدات لازم برای تامین اعتبار بازسازی این سالن و دیگر طرح های ورزشی این شهرستان اندیشیده شد.
استاندار مرکری هم گفت: یکی از مسائل مهم سند تحول دولت مردمی سیزدهم که اسفندماه سال گذشته منتشر و ابلاغ شد مربوط به حوزه ورزش است و در این سند نسبت به دسترسی و بهره مندی عموم مردم به منابع ورزشی تاکید شده است.
فرزاد مخلص الائمه افزود: سفر وزیر ورزش و جوانان برای دومین بار به استان به همین منظور صورت گرفته چرا که استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار مناسب و استعدادهای درخشان در رشته های متعدد و متنوع ورزشی است.
وی تاکید کرد: نیاز است از طرح‌های باقی مانده از دولت های گذشته بازدید شود و برخی از طرح‌ها با مساعدت اعتبارات ملی وزارت ورزش و جوانان تامین و منابع مالی برخی دیگر از طرح‌های وزرشی نیز از محل اعتبارات استانی تامین شود.
بازدید از پیست اسکی هندودر و بازدید از زمین چمن مصنوعی روستای مالمیر از مهمترین برنامه وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه به شهرستان شازند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار