فردین حکیمی گفت: ۱۴۰۰ بدترین سال البرز بود و بیش از ۵۰ درصد روزها در شرایط ناسالم قرار داشتیم، متاسفانه از اول امسال هم ۵ روز هوا در شرایط ناسالم قرار داشت.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 09 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به اینکه آلاینده کنونی البرز ذرات گرد و غبار است، گفت: افزایش شاخص آلایندگی تا ۵۰۰ به واسطه ذرات ۱۰ میکرون بود.
فردین حکیمی افزود: آلایندگی شاخص البرز در فصل زمستان و وارونگی دما ناشی از آن به واسطه ذرات دو و نیم میکرون، بر اثر مصرف سوخت بوده و شیمیایی است.
وی اظهار داشت: برخی از شهرها وضعیت هوا قهوه ای، بنفش و خطرناک بود اما امروز وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه ها است. خوشبختانه روند آلودگی هوا کاهشی خواهد بود.
حکیمی تصریح کرد: ۱۴۰۰ بدترین سال بود و بیش از ۵۰ درصد روزها در شرایط ناسالم قرار داشتیم، معمولا از پایان دی تا آذر سال بعد وضعیت سالم بود اما از اول امسال ۵ روز هوا در شرایط ناسالم قرار داشت.
وی گفت: رعایت توصیه های بهداشتی، خودداری از فعالیت های طولانی مدت در خارج از منزل و استفاده از ماسک تاثیر زیادی بر سلامت شهروندان خواهد داشت.
حکیمی افزود: بر اساس مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا تعطیلی معادن شن و ماسه، کارخانه های آسفالت و توقف فعالیت های عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار