شهردار منطقه ۲۰ تهران از احداث بوستان بام ری با وسعت 40 هکتار و جنگل کاری در محوطه کوه بی‌بی شهربانو خبر داد و گفت: تفرجگاه کوهستانی، پیست دوچرخه سواری و باغ‌راه از ضلع جنوب بزرگراه امام علی(ع) تا کوه‌ بی‌بی شهربانو، در سال جاری ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 06 April 2022

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با تاکید بر احداث تفرجگاه در جنوب تهران، اظهار کرد: توسعه ۵۰ هکتار بوستان جنگلی کوه بی‌بی شهربانو و تبدیل جنگل کاری به بوستان تفریحی را در برنامه داریم که در این راستا انجام طراحی اولیه و تاییدیه سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران انجام شده است.

وی گفت: کار مطالعه و عملیات اجرایی احداث بوستان بام ری طی دو فاز در مجاورت بزرگراه امام‌علی(ع) و کوهپایه‌های زیارتگاه بی‌بی شهربانو پیگیری شده که در فاز اول به وسعت ۴۰ هکتار اجرایی می‌شود.

شهردار منطقه ۲۰ ادامه داد: طرح احداث این بوستان با هدف ایجاد مجموعه توریستی، تفرجگاه کوهستانی، پیست دوچرخه سواری و باغ‌راه از ضلع جنوب بزرگراه امام علی(ع) تا کوه‌های اطراف بی بی شهربانو، با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه آبرسانی، روشنایی و جداره سازی جاده معدن انجام خواهد شد.

پیاده راه سازی خیابان مدرس منتهی به حرم مطهر

رضوی در رابطه با توسعه بوستان بانوان بیان کرد: بوستان بانوان در فضایی به مساحت ۴.۵ هکتار در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید و در سال ۱۴۰۱ پیش بینی می‌شود مجموعه شهربانو۲، شامل فضاهای فرهنگی، ورزشی و اداری در این بوستان احداث شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیاده راه سازی خیابان مدرس منتهی به حرم مطهر و احداث پارکینگ طبقاتی ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به مساحت ۲۶ هزار مترمربع  در ۳ طبقه پارکینگ زیر زمینی و ساخت واحدهای تجاری به سبک اسلامی ایرانی از دیگر طرح‌های برنامه ریزی شده برای سال ۱۴۰۱ است.

ساماندهی محوطه تاریخی چشمه علی

شهردار منطقه ۲۰ بیان داشت: طرح موضعی ساماندهی محدوده تاریخی چشمه علی که شامل دژ رشکان، تپه چشمه علی، برج طغرل، ابن بابویه و محله های مجاور به مساحت ۱۰۰ هکتار است و ۵۰ هکتار آن قابلیت طراحی داشت، تهیه و در کمیسیون ماده ۵ مصوب و در سامانه جامه طرح تفصیلی بارگذاری شد.

رضوی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بالای چشمه علی، بازسازی و باپیرایی بوستان چشمه علی، شامل احداث پلکان بتنی پیرامون چشمه، نورپردازی داخل محوطه و سایر اقدامات در دستور کار قرار گرفته است.

وی در رابطه با ساماندهی محوطه تاریخی دژ رشکان گفت: این طرح با هدف مرمت و بازسازی و توسعه گردشگری و باز آفرینی هویت شهرری انجام می‌شود.

معتادان متجاهر از محوطه دژ رشکان جمع آوری می‌شوند

شهردار منطقه ۲۰ افزود: با توجه به اینکه این دژ بیش از دو هزار سال قدمت دارد و با تاسف محل تجمع معتادین متجاهر و انباشت زباله شده بود در این راستا  شهرداری منطقه ۲۰ با همکاری اداره میراث فرهنگی اقدام به بازپیرایی محوطه و همچنین جمع آوری معتادان متجاهر را در دستور کار خود قرار داده است.

رضوی با اشاره به ایجاد موزه بزرگ ری در قلعه گبری با برآورد حجم ۲۰ هزار مترمربع، اظهار کرد: در این رابطه اجرای چند مرحله جلسه و مذاکره با تولیت وقت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مرحوم آیت الله ری‌شهری انجام شد که تفاهم نامه اولیه و تهاتر املاک در حال تدوین است، همچنین کاشت گل و گیاه در محوطه داخلی و پیرامونی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مسجد زیبا و تاریخی افضلیه در شهرری از آثارمعماری استاد حسین لرزاده می‌باشد که همجواری مقبره خانوادگی مرحوم لرزاده بر اهمیت آن افزوده و مسجد و آرامگاه مرحوم لرزاده جزو ثبت آثار ملی شده است. اعتبار لازم برای مرمت این مکان از سوی شهرداری تهران تامین شده و طرح بازسازی این مسجد بررسی و بر اساس طرح اولیه آن با نظارت اداره میراث فرهنگی مرمت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار