مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: ١١٠ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان در میان خانواده های نیازمند توزیع می شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ 06 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه پیمان ترکمانه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح اقدامات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در هفته اکرام ایتام از ١۵ تا ٢٣ ماه رمضان حداقل ١١٠ هزار پرس غذای گرم آماده و درب منزل محرومین خواهیم رساند، ٢۵ هزار بسته معیشتی هم زمان آماده و توزیع می شود.

وی افزود: دعوت از خیرین در قالب طرح اکرام ایتام انجام و که امسال همه گیر شده و رونق یافته، در روزهای آخر ماه مبارک رمضان زمینه دریافت زکات فطره از مردم فراهم می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در حوزه اشتغال در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رییس جمهور و رئیس کمیته امداد قرار شد با هدف توسعه برنامه ایجاد اشتغال برای خانواده های نیازمند منابع بیشتری در اختیار کمیته امداد قرار گیرد تا نیازمندان مستعد در ۵ دهک آخر سازمان هدفمندی یارانه ظرفیت استفاده از منابع ایجاد اشتغال استفاده کنند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال یکی از کارهای دشوار است اما تلاش می کنیم رسالتی که بر عهده ماست انجام شود، طبق برنامه برای پنج دهگ آخر که بخشی تحت حمایت کمیته امداد هستند ١۵ هزار شغل با اختصاص هزار میلیارد تومان ایجاد و در این راستا ٧٠ میلیون تومان در اختیار افراد واجد شرایط جهت خوداشتغالی قرار خواهد گرفت.

ترکمانه گفت: در تلاش هستیم ۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد بدون تسهیلات در مراکز تولیدی و خدماتی مشغول به کار شوند، هر مددجو کمیته امداد که در مرکزی مشغول به کار بشود در ازای آن تشویقی جهت بیمه یا ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی تعلق می گیرد


وی در ادامه با اشاره به نقش اصحاب رسانه جهت ایجاد فضای خیر و احسان در جامعه تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته دریافت صدقات به شکل الکترونیکی است، به این ترتیب به راحتی صدقات پرداخت و دریافت می شود، در اواخر سال گذشته سامانه امداد هوشمند رونمایی شد و در اسفند ماه اجرا شد.

مدیر کل کمیته امداد یادآور شد: ٨۵ هزار خانوار تا پایان سال گذشته تحت پوشش کمیته بودند، ۵١۶ میلیارد تومان به این خانواده ها مستمری ماهیانه پرداخت شد، در سال گذشته به لطف خدا و با کمک مسئولین و خیرین ۲ هزار و سیصد وسی ویک سری جهیزیه به ارزش ۴۵ میلیارد تومان به مددجویان تقدیم و در حوزه مسکن مددجویان هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی ساخته یا خریداری و هزار و ۱۲۰ واحد را تعمیر و حدود ١١میلیارد تومان بابت تحصیل و شهریه دانشجویان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال به لطف خداوند با کمک مجموعه عوامل همراه در کارگروه اشغال و سرمایه گذاری استان ٨ هزار شغل ایجاد که برای هر شغل ۵٠ میلیون تومان اعتبار پرداخت کردیم، بخش قابل توجهی از مشکلات خانواده های تحت پوشش از طریق پرداخت وام های کارگشایی برطرف گردید، جمعا به خانواده های مددجو ٨٩٠٠ فره وام به پرداخت شد.

ترکمانه تاکید کرد: اکنون ٣۴ هزار نفر از خیرین به ایتام در قالب طرح محسنین کمک می کنند، ١١ هزار مددجو تحت پوشش ما از عنایت و لطف ٣۴ هزار خیر بهره مند شدند، صدقات به دست آمده از صندوق های صدقات حدود ٧ میلیارد تومان و ٢۴٧ میلیارد تومان مجموع کمک های مردم و خیرین از روش های مختلف بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار