فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در ایام نوروز امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 05 April 2022

سردار محمدرضا میرحیدری با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با موضوع تولید و اشتغال افزود: برای تحقق این شعار در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای خارجی که یکی از موانع اصلی بر سر راه تولیدگران و اشتغال جوانان است تمهیدات ویژه ای از سوی پلیس استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در این راستا ماموران انتظامی در ایام نوروز موفق به کشف۳۰۰ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، خشکبار، پوشاک، خودرو، موتورسیکلت، موتور و قطعات خودرو ، لوازم آرایشی و بهداشتی شدند.

رییس پلیس استان اصفهان افزود: بر این اساس ۵۹ دستگاه خودروی  سبک و سنگین حامل کالای قاچاق  توقیف شد و ۹۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به اقدامات این فرماندهی در زمینه پیشگیری از سرقت در  نوروز  اشاره کرد و گفت: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی و جهادی ماموران، افزایش گشت‌های انتظامی و کنترل و مهار مجرمان و به ویژه مجرمان سابقه‌دار، امنیت مطلوب و خوبی در استان برقرار شد.

وی افزود: براساس آمارهای بدست آمده در این مدت سرقت به عنف ۵۱درصد، سرقت داخل خودرو ۳۱ درصد ، سرقت مغازه ۲۵ درصد، سرقت خودرو ۱۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۱۵ درصد، کیف قاپی ۵۱ درصد و سرقت احشام ۱۸ درصد و سرقت های مهمه سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
سردار میرحیدری همچنین به کاهش ۴۰ درصدی جرایم خشن در نوروز اشاره کرد و گفت: در این مدت وقوع شرارت ۲۵درصد، جعل ۱۳درصد، کلاهبرداری ۳ درصد، جرایم مالی و اقتصادی ۵۰ درصد، نزاع و درگیری فردی ۲۷ درصد و نزاع دسته جمعی ۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ماموران این فرماندهی موفق شدند در نوروز ۱۴۰۱  نزدیک به یک تُن و ۴۰۰ کیلوگرم  انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین و حشیش را کشف و ۵۶ قاچاقچی و ۳۳۳ خُرده فروش مواد افیونی را دستگیر کنند.
فرمانده انتطامی استان اصفهان همچنین به اجرای طرح آرامش با هماهنگی مرجع قضایی، استانداری، بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر و دورکردن آنها از فضای شهرها در ایام نوروز اشاره کرد و  گفت: در این طرح ۲ هزار و ۶۴ معتاد متجاهر دستگیر و با تعاملات صورت گرفته تحویل کمپ‌ها شدند که این اقدام تاثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت جامعه و کاهش سرقت‌های خُرد داشت.
وی همچنین از کشف ۷۵ قبضه سلاح غیر مجاز توسط ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: ۶۲ قبضه از این سلاح‌ها شکاری و ۱۳ قبضه از آن جنگی بوده است.
سردار میرحیدری در خصوص وضعیت تصادفات در ایام نوروز هم گفت: در مجموع راه‌های شهری و برونشهری چهار هزار و ۵۰۰ مورد تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی رخ داد که در این تصادفات ۹۰۵ نفر مجروح و ۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند که از نظر تعداد مجروحان با چهار درصد و از نظر تعداد جانباختگان با ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم.
وی مجموع تصادفات در راه‌های درونشهری استان را سه هزار و ۹۵۶ مورد اعلام کرد و گفت: در نوروز امسال ۴۹۷ نفر در ۴۱۳ تصادف درون‌شهری مجروح و ۱۲ نفر نیز در ۱۲ تصادف جان خود را از دست دادند که به ترتیب از نظر تعداد مجروحان با ۱۵ درصد و از نظر جان باختگان با ۵۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.
رییس پلیس استان اصفهان به اجرای طرح فرهنگی، اعتقادی و اقناعی "سلمان محمدی" با مشارکت مجمع رهروان امر به معروف، ستاد احیای امر به معروف و جامعه روحانیت استان اشاره کرد و گفت: این طرح در ایام نوروز در ۱۲۰ نقطه شهر اصفهان اجرا و سعی شد تا به جای اقدامات سلبی با کار ایجابی فرهنگی و اقناعی افراد بدپوشش مورد مشاوره قرار گرفته و با زبان نرم و استفاده از فنون روانشناسی فلسفه پوشش و فواید آن برای این افراد بیان شود که این طرح با اقبال عمومی همراه شد.
سردار میرحیدری به خدمت رسانی ۲۴ ساعته مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ایام نوروز اشاره کرد و گفت : در این مدت ۱۲۹ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که ۴۲ درصد این تماس ها  به انجام عملیات و حضور ماموران در صحنه  منجرشد و ۵۴ درصد از این تماس ها منجر به ارائه مشاوره و راهنمایی تماس گیرندگان از سوی اپراتوران و چهار درصد از این تماس ها نیز غیرمرتبط بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار