مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در بازرسی از سطح بازار استان همدان با مشاهده فرآورده دوغ با نام تجارتی تانیان، کنسرو ماهی تن در روغن با نام تجارتی جیحون، کنسرو ماهی تن در روغن با نام تجارتی ناخدا، کیک روغنی با نام تجارتی عاشوری و زیتون پرورده با نام تجارتی کرم زاده متوجه جعلی بودن علامت استاندارد این محصول شده اند.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 05 April 2022

به گزارش تابناک همدان، محمّد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان این خبر اظهار داشت: ناظران پس از گرفتن استعلام از سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ متوجه جعلی بودن علامت استاندارد این محصول شده اند.

وی  افزود: همانطور که به هم استانی‌های عزیز قول داده بودیم سطح بازار استان را برای کالا و خدمات کم کیفیت و بی کیفیت نا امن می‌سازیم.

لازم به ذکر است از ابتدای طرح عیدانه سازمان ملّی استاندارد ایران در استان همدان ۸ فقره جعل علامت استاندارد در سطح بازار همدان شناسایی و به عموم مردم اطلاع رسانی گردیده است.

گفتنی است: شهروندان باید قبل از خرید فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری، به نشان استاندارد و کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد توجه فرمایند و با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توان از اصالت و اعتبار نشان استاندارد، اطمینان حاصل کرد. بر اساس ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید، توزیع و عرضه محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد، ممنوع است.

منبع: روابط عمومی اداره کل استاندارد استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار