استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: توسعه مرزهای تجاری جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق نقش ماندگار و موثری در ارتقا معیشت و اشتغال استان دارد و در این راستا رونق بازارچه هلاله شمالی از اولویت های کاری تیم جدید مدیریتی استانداری است.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱ 04 April 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در دیدار با کارکنان استانداری ایلام اظهار داشت: وجود مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق یک موهبت الهی است و از فرصت مرزها باید در راستای توسعه تجارت خارجی استفاده کنیم.

وی با اشاره به دیدارها و رایزنی های صورت گرفته با طرف های عراقی افزود: با استانداران دو استان دیاله و واسط دیدار داشتیم و نقاط قوت این استان ها برای توسعه مناسبات بویژه از نظر تجاری و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار ایلام گفت: هفته اخیر با همراهی یک تیم کاملا متخصص و اقتصادی، سیاسی و امنیتی حضوری تاثیرگذار از بعد سیاسی و اقتصادی در استان دیالی داشتیم.

بهرام نیا تاکید کرد: استاندار دیالی اعلام کرد که هیچ وقت حمایت جمهوری اسلامی ایران را از کشورمان فراموش نمی کنیم.

وی یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه و توافق برای بازگشایی بازارچه از دیگر توفیقات این دیدار بود و بزودی اولین محموله صادراتی به استان دیالی عراق صادر می شود.

استاندار ایلام گفت: استاندار دیالی علاقمند به توسعه ارتباطات در مرز مندلی و هلاله شمالی به واسطه پیوندهای فرهنگی و اجتماعی در زمینه های تجاری است.

بهرام نیا اضافه کرد: روند صادرات از بازارجه هلاله شمالی در بخش های مختلف تره بار، مصنوعات فلزی ، نفت و گاز ، پتروشیمی ، پلاستیک و ... به تدریج افزایش خواهد یافت.

وی با تقدیر از همدلی و هم صدایی گروه های مختلف در استان گفت: باید از همه کسانی که دل در گرو تعالی و اشتغال استان دارند، تمجید و این افراد را ستود و این تفکر برای استفاده از ظرفیت های استان باید تقویت شود.

استاندار ایلام با اشاره با نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: امسال به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی مزین شده که نشان می دهد آنچه می تواند موجب توسعه و ارتقا کشور شود، تولید است.

بهرام نیا گفت: تولید بر محور دانش بنیان باید مد نظر همه مدیران اجرایی باشد ، امسال تولید سنتی باید برچیده و دانش مبنای کار قرار گیرد، چراکه نتیجه توجه به دانش بنیان رونق اشتغالزایی است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار