سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: با تمهیداتی که در کمیته ایمنی ستاد تسهیلات زائرین اندیشیده شده بود خوشبختانه هیچ خسارت جانی در حوادث نوروزی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ 31 March 2022

به‌گزارش تابناک قم، حمید کریمی در حاشیه بازدید رسانه‌ها از فعالیت‌های تسهیلات نوروزی، با اشاره به تشکیل کمیته ایمنی و امداد شهرداری قم در ستاد تسهیلات نوروزی، اظهار کرد: این کمیته از 25 اسفندماه در سطح شهر استقرار خودرویی و موتوری آتش نشانی را داشته است.

وی با بیان اینکه بعد از چهارشنبه سوری در پنج بوستان که محل اسکان مسافران بودند به صورت ۲۴ ساعته خودرو آتش‌نشانی مستقر داشتیم، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در این بوستان‌ها انجام شده است انجام تذکرات لازم در خصوص عدم استفاده از پیک نیک به منظور جلوگیری از حوادث بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: این آتش نشانان به دوربین حرارتی مجهز هستند و با گشت در بوستان‌ها حرارت حاصل از استفاده از پیک نیک را پایش می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شب‌هایی که برودت هوا افزایش پیدا می‌کرد زائرین را در سالن‌های ورزشی مستقر می‌کردیم که ایمنی این سالن‌های ورزشی را نیز از قبل فراهم کرده بودیم.

کریمی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این ایام هیچ حادثه جانی نداشته‌ایم، مطرح کرد: بیش‌تر موردهایی که به ما اعلام شده است در خصوص قفل شدن درب خودروها و مبحوس شدن کودکان در خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین دو مورد آتش سوزی پیک نیک داشته‌ایم که خوشبختانه خطر آن رفع شده است، خاطرنشان کرد: در این کمیته هفت دستگاه خودرو، دو دستگاه موتور، 12 نفر نیرو به صورت مستمر و همچنین سه نفر نیرو برای هر خودرو فعالیت داشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در پایان با اشاره به اینکه همزمان با شب عید 10 دستگاه ای اف دی توسط شهرداری برای سازمان خریداری شده است، تصریح کرد: این دستگاه بر اساس تکنولوژی واترمیست قطرات آب را تا دو دهم میکرون ریز کرده که موجب خنک شدن آب می‌شود و مطابق یک نیسان 800 لیتری کارآیی دارد.

نوروز۱۴۰۱

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار