سال گذشته برای ۸ هزارو ۹۳۷ پرونده رأی جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضائی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته‌تری صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 28 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری مازندران از صدور هشت هزار و ۹۰۰ رای مجازات جایگزین در استان طی سال قبل خبر داد و گفت: ۶۷ فقره پرونده قصاص نیز منجر به صلح وساز شد.

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام صادق اکبری با اشاره به صلح و سازش در پرونده‌های قصاص گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی در خصوص لزوم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می‌تواند نقش مؤثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس در یک ساله گذشته گفت: سال گذشته برای ۸ هزارو ۹۳۷ پرونده رأی جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضائی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مجازات حبس نباید برای مجرمانی که مخل امنیت و آرامش جامعه هستند صادر شود و در این گونه موارد همکاران دستگاه قضائی استان باید با تعیین مجازت‌های مناسب و بازدارنده هزینه ارتکاب جرم را بالا ببرند.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: دستوراتی در این خصوص صادر شده تا معاونت آموزش و امور فرهنگی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس دوره‌های آموزشی مناسب را تعیین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار