مدیر کل انتقال خون کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون کرمانشاه از آمادگی سازمان انتقال خون در سه شیفت در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال مراجعه به سازمان انتقال خون نسبت به سال گذشته افزایش یافت اما همچنان نیازمند اهدای خون هستیم.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ 25 March 2022

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: انتقال خون کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز از ٢٩ اسفند تا ١٢ فروردین آماده دریافت خون از اهدا کنندگان است و در این ایام به جز ١٣ فروردین تعطیلی نداریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال مردم نسبت به سال گذشته بهتر بود، افزود: ذخایر در حال حاضر کافی است اما ایده آل نیست و همواره نیازمند اهدای خون هستیم.

مدیر کل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز ایام ماه مبارک رمضان آغاز می شود، ادامه داد: در این ایام به صورت سه شیفت از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب در خدمت مردم هستیم و در شب های قدر سازمان ساعات بیشتری فعالیت دارد تا روزه دارانی که پیش از افطار امکان مراجعه ندارند پس از افطار مراجعه کنند.

وی با اشاره به این امر که نیاز به خون همیشگی است، یادآور شد: با توجه به اینکه در شرایط خاصی قرار داریم و در ایام تعطیلات نوروز اگر چه مراجعات امسال بهتر از گذشته بود اما مراجعه نسبت به دیگر ایام سال کاهش می یابد بنابراین همواره از همشهریان درخواست می کنیم برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه به جز امروز (جمعه) و ١٢ (جمعه) که تا ظهر آماده ارائه خدمت هستیم باقی روزها بعد از ظهر هم فعال خواهیم بود و در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه امسال سفرهای نوروزی هم نسبت به سال های قبل بیشتر شده و متاسفانه احتمال تصادفات بیشتر و نیاز به خون افزایش می یابد.

میرزاده تاکید کرد: به این ترتیب هر چه بتوانیم ذخایر خونی را افزایش دهیم قطعا در کمک رسانی به بیماران هم دچار مشکل نخواهیم شد و از آنجا که امکان ذخایر پلاکت سه روز بیشتر نیست، بنابراین هر چقدر مراجعه داشته باشیم کمک بیشتری به بیماران نیازمند خون خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار