حیاتی از برپایی تعداد ۴۰ چادر عشایری در کمپ های استراحتگاهی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان فارس در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 24 March 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «جاوید حیاتی» امروز (پنج شنبه ۴ فروردین) از برپایی تعداد ۴۰ چادر عشایری در کمپ های استراحتگاهی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان فارس در ایام نوروز خبر داد و گفت: هدف از برپایی این چادرهای عشایری معرفی پتانسیل‌ های جامعه عشایری فارس و ارائه فرهنگ سنن و آداب، صنایع دستی، موسیقی اصیل عشایری و انواع تولیدات عشایر به بازدید کنندگان و مسافران نورزی و کمک به رونق اقتصادی تولیدکنندگان عشایری است.

معاون توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس با بیان اینکه در این سیاه چادرها محصولات دامی ارگانیک و صنایع دستی عشایر، پخت نان و آش محلی عرضه می شود، افزود: برای ایجاد شادی در مهمانان و بازدید کنندگان اغلب موسیقی محلی با ساز و نقاره نواخته می شود و رقص چوب مردان موسیقی اصیل عشایری را به بازدیدکنندگان و مسافران نورزی معرفی می کنند.

وی اظهار کرد: «سیاه چادر» در مکان های تاریخی از جمله حافظیه، مجموعه تخت جمشید و آتشکده فیروزآباد و مکان های پربازدید روزانه پذیرای انبوه بازدید کنندگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار