اداره کل حج و زیارت مازندران از افزایش جانباختگان مازندرانی فاجعه منا به 23 تن خبر داد و اعلام کرد شمار مفقودان این حادثه نیز به 22 تن رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 30 September 2015
به گزارش تابناک مازندران در شهرستان ساری، فاجعه منا که در روز پنج‌شنبه هفته گذشته رخ داد موجب کشته، مصدوم و مفقود شدن هزاران زائر بیت‌الله‌الحرام شده که در این بین تعدادی از زائران مازندرانی نیز در بین کشته‌ها، مصدومان و مفقودان این حادثه هستند.
در این بین با توجه به اینکه زائران شهرستان رامسر برای ثبت‌نام حج به شهرستان رودسر گیلان اعزام شده بودند و پنج تن آنها نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند به همین دلیل اسامی این افراد در آمار گیلان ذکر شده است.
ماجرا به اینجا ختم نشد در حالی‌ که اعلام شد نخستین گروه زائران مازندرانی ساعت هشت صبح روز سه‌شنبه هفتم مهر ماه وارد فرودگاه دشت‌ناز می‌شوند این پرواز با تاخیر پنج ساعته همراه بود و ساعت 13 به زمین نشست؛ آل‌سعود که دشمنی و کینه‌توزی را در حق حجاج کشورهای مسلمان تمام و کمال انجام داد در بازگشت حجاج هم زمینه نگرانی مردم را فراهم کرد.
در نخستین روز از بازگشت حجاج به مازندران فرودگاه دشت‌ناز مملو از استقبال کنندگانی بود که چشم انتظار حجاج خود بودند و با شوق و اشتیاق بسیار آنان را بدرقه کردند البته در این میان افرادی که حجاج آنها در لیست مفقودی حضور دارند نیز خودشان را به فرودگاه رساندند تا شاید ردی از حاجی خویش بگیرند.
سخنگوی حج و زیارت مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد قربانیان فاجعه منا که از استان مازندران اعزام شدند به 18 نفر و تعداد مفقودان به 20 نفر رسیده است.
مصطفی جعفری درباره زمان انتقال فوتی‌ها، گفت: هنوز این موضوع مشخص نشده، در صورت کسب خبر جدید از سوی سایت حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اطلاع‌رسانی می‌شود.

* آمار قربانیان مازندرانی حادثه منا

1. محمدرضا فروزان

2. ابراهیم صادقی‌واسکسی

3. علی‌اکبر ذبیح‌زاده‌پاشا

4. قربان‌علی سالاری

5. محمدمهدی سلحشور

6. حسین تقوی

7. هدایت قاسمی‌شورآبی

8. رجب نعمتی

9. ولی ذکایی

10. ایمان‌علی مسیبی

11. مصطفی موسوی

12. علی ذبیح‌زاده‌پاشا

13. فرض‌علی اصغری

14. علی قنبری

15. عبدالله کاظمی

16. محسن رضایی

 17. محمد حسن‌پور

18.محمدباقر بذار

آمار قربانیان رامسری که از استان گیلان اعزام شدند

19. یوسف کاکویی

20. محمدجواد رضی‌کاظمی

21.حجت اوشیانی

22. جمشید علم‌جو

23. ابراهیم پوررستمی
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار