نماینده و مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد مسایل و مشکلات جانبازان و خانواده ایثارگران حوزه راه و شهرسازی استان را بررسی کرد .
کد خبر: ۱۰۳۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ 13 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمید مردانیان در حاشیه شورای هم اندیشی با مدیران دستگاههای وابسته به اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت : با توجه به ماموریت محوله ذاتی و دستوری از طرف وزیر محترم راه وشهرسازی بایبد در محیط کاری حضر پیدا می کردم و با عزیزان به صورت مستقیم در راستای بررسی مشکلات صحبت می کردیم.
مردانیان ادامه داد : با توجه به مشکلات مطرح شده ، امیدوارم آنطور که شایسته و لازم هست بتوانیم خدمات لازم را با توجه به مستندات و قوانین موضوعه عملیاتی کنیم .
وی افزود : بعضی مواقع می‌بینیم که قانون هست، فضا هم اما باید برای حل آنها یک نفر وصل شود تا تلاش ها برای حل مشکلات بیشتر شود .
مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : با توجه به موارد مطرح شده بحث اجرای بند دال تبصره ۲۰ قانوبودجه 1400 است که علیرغم اینکه سال رو به پایان است و بنده هم کمتر از دو ماه در این سمت هستم اما در طی این مدت در تلاش بودم تا با سفر به اقصی نقاط کشور عزیز ، با جامعه مخاطب و مدیران جلسه برگزار کنیم و مشکلات را جهت مرتفع نمودن بررسی کنیم .
حمید مردانیان با اعلام اینکه تاکنون به 5 استان کشور سفر کرده است یادآور شد : انشالله آن طور که شایسته است در کمترین زمان بتوانیم بیشترین نتایج را به دست بیاریم .
مردانیان با تاکید بر اینکه نتایج خوبی در اتفاق می افتد بیان کرد : بسیاری از نتایج مبارک در این سفرها و دیدارهای مستقیم رخ می دهد مثلا در همین جلسه امروز نامگذاری ساختمان های وزارت راه و شهرسازی به نام شهدا بود که مصوب شد ،باید به دنبال ترویج این فرهنگ باشیم که هر ساختمانی که وجود دارد به نام یک شهید نامگذاری شود .
وی گفت : یک سری از بحث ها درون استانی و درون مدیریتی بود که نیاز است مسائل روشن تر شود و ما پی گیر مطالبات درست و عقب افتاده جامعه ایثارگری هستیم و اینکه در حوزه فرهنگ ایثارگری کارهای زمین مانده زیادی داریم ، درست است ما در این استان حمل و نقل ریلی نداریم اما حوزه هوایی ،حمل و قل جاده ای عموما دخیل در بحث ایثارگری است که قرار شد ترویج این موارد که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که طی ابلاغیه 12گانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از پایه های این ابلاغیه بود مورد توجه قرار گیرد .
مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت : روز گذشته توفیقی حاصل شد تا از نزدیک خانه های معظم شهدا را در این سفر داشته باشیمکه این سرگشی ها برای من خیلی ارزش افزوده داشت که وقتی وصف شجاعت و مردانگی شهید مدافع حرم استان ستار اورنگ را از زبان خانواده ایشان شنیدم .
مردانیان از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد احساس رضایت کرد و افزود : در دور دوم سفر به این استان حتما به روستاهها و نقاط دوردست استان سفر خواهم کرد و مشکلات عزیزان را از نزدیک بررسیی کنیم .
وی افزود : تاکنون آن چیزی که در حد و شان جانبازان و ایثاراگران است ادا نشده است اما مشکلات قانونی ،درون سیستمی و عدم هماهنگی ها دست به دسیت هم داد تا آن رضایت صد درصد جلب نشود اما تلاش می کنیم با همکاری دیگر عزیزان بتوانیم این موارد را کمتر کنیم تا رضایت نسبی به دست بیاید .

درادامه معاون توسعه اداره کل راه و شهرسازی در رابطه با دغدغه برخی از خانواده شهدا و ایثار در بحث فرم ج گفت:با توجه به قانون حمایت از خانواده شهدا، متاسفانه در اداوار گذشته ما در برخی از شهرها زمین نداشتیم که به این عزیزان وگذار کنیم، در نتیجه طبق تفاهمنامه ارائه شده ،اداره کل راه و شهرسازی به ازای متراژ زمینی که باید به عزیزان واگذار میشد مبلغی پول به خانواده محترم شهدا و ایثار گر متقاضی پرداخت کرد،که با دریافت این مبلغ با در نظر گرفتن ابعاد حقوقی فرم ج این افراد قرمز شده و در حال حاضر شرایط استفاد از طرح ملی مسکن را ندارند که این خارج از حیطه کاری ما است ، تمام سعی و تلاش ما بر این است که این مشکل به کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها حل شود ما هم دوست داریم هرچه سریعتراین مشکل نیز حل شود .
طهمورث مکارمی در بحث معافیت مالیاتی که توسط برخی از خانواده محترم شهدا و ایثارگر مطرح شد افزود:طبق قانون کسانی که ۱۲ ماه ایثارگری دارند معاف از مالیات هستند و و عزیزانی که کمتر از این مقدار ایثارگری دارند می توانند از شرایط دیگر استفاده کنند.
مکارمی خاطر نشان کرد:جامعه ایثار راه و شهرسازی استان 226 نفر هستند که هم اکنون بیش از نیمی از این عزیزان هم اکنون مشغول به کار هستند .
وی تصریح کرد: در راستای اجرای بند د تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 ما تا الان 43 نفر را تبدیل وضعیت کردیم و استخدام شدند که همین تعداد را هم با خون دل خوردن به نتیجه رساندیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار