بسته ویژه خبری تابناک قم:
سایت تحلیلی خبری تابناک قم؛ سعی دارد تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی استان، که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد را به نقل از منابع مختلف، در یک بسته خبری برای مخاطبان آماده و منتشر نماید.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 30 September 2015
عربستان تمام گوشی‌های حجاج را جمع‌آوری کرد

یک شاهد فاجعه منا با اشاره به جمع‌آوری گوشی‌های حجاج بعد از فاجعه منا از سوی نیروهای سعودی گفت: مسئولان امدادی و انتظامی عربستان به جای اینکه به داد افراد نیمه‌جان برسند، مانند لاشه‌های گوسفند با جنازه‌ها رفتار می‌کردند.

 به گزارش نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یکی از گواهان فاجعه منا درباره این حادثه اظهار داشت: فاجعه منا که بی‌تردید براثر سوء مدیریت نیروهای موجود در مسیر عبور حاجیان رخ داد، دلایل مختلفی دارد که عربستان سعودی نمی‌تواند این دلایل را انکار کند. 
 
وی ادامه داد: عوامل پدید آمدن این فاجعه بی‌تردید مربوط به نیروهای انتظامی بود که هدایت جمعیت را عهده‌ داشتند؛ یعنی مأموران سعودی یک طرف مسیر راه را بسته بودند و در طرف دیگر راه، حاجیان حرکت می‌کردند و ظاهراً به دلیل حضور وزیر دفاع‌ عربستان برنامه به هم می‌ریزد و آنها یک راه را می‌بندند و مجبور می‌شوند که راه بازگشت را باز کنند و در این ماجرا جمعیت به همدیگر فشار آورده و این فاجعه دردناک پدید می‌آید. 
 
این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه یکی از علل اصلی این حادثه تأسف‌انگیز مربوط به هدایت جمعیت حجاج بوده است، افزود: مشکل پیش آمده ناشی از عدم مدیریت صحیح نیروهای انتظامی عربستان سعودی بود و مربوط به حجاج نبوده است. 
 
غروی یادآور شد: نیروهای سعودی حدود ۳ تا ۴ ساعت بعد از این فاجعه هم به امدادرسانی مجروحان و مصدومان نپرداختند و کمکی که به حجاج شد فقط از طرف حاجیانی صورت گرفت که آسیب کمتری دیده بودند و به برخی از خیمه‌ها پناه برده بردند در حالی که نیروهای امدادی و امنیتی آل‌سعود هیچ کمکی به حجاج نمی‌کردند. 
 
وی درباره نحوه رفتار مأموران آل سعود با جنازه‌های حجاج گفت: پس از این فاجعه مسئولان امدادی و انتظامی عربستان به جای اینکه به داد افراد نیمه‌جان برسند، مانند لاشه‌های گوسفند با جنازه‌ها رفتار و همه را با هم جمع می‌کردند. 
 
این عضو جامعه مدرسین ادامه داد: تاکنون به نیروهای پزشکی و امدادی ایران اجازه ورود و کمک به حجاج را داده نشده و مأموران سعودی به نیروهای کمکی ایرانی می‌گویند برای تشخیص هویت جنازه‌ها فقط باید از طریق عکس و نشانه‌های همراه حجاج، آنها را شناسایی کنند. 
 
وی افزود: سعودی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند این فاجعه را دفن کنند و شاهد این موضوع این است که آنها اوایل این حادثه موبایل‌ها را از حجاج حاضر در صحنه می‌گرفتند و کسی اجازه عکسبرداری نداشت و راه‌ها را نیز بسته بودند. 
 

احتمال انصراف نماینده هاکی قم از لیگ برتر کشور

رئیس هیأت هاکی قم از احتمال انصراف نماینده هاکی قم از لیگ برتر مردان کشور خبر داد و گفت: در صورتی که خانه هاکی از این رشته گرفته شود توانایی پشتیبانی مالی تیم لیگ برتری از محل درآمدهای این سالن را نداریم.

مسعود رضاییان در این باره اظهار داشت: تیم هاکی مردان قم قرار است امسال برای نخستین بار در لیگ برترهاکی کشور شرکت کند و از ماه ها پیش برنامه ریزی لازم برای حضور این تیم در لیگ برتر انجام شده است.

وی افزود: از نظر فنی همه چیز برای حضور این تیم در لیگ برتر مهیا است اما در زمینه پشتیببانی مالی مشکلاتی وجود دارد و در حال حاضر علاوه بر عدم وجود حامی مالی، تنها منبع درآمد هیأت هاکی نیز در معرض مزایده قرار گرفته است.

رضاییان بیان کرد: اداره کل ورزش و جوانان قم نیز امسال سالن حضرت ابوالفضل(ع) را افتتاح کرد و به عنوان خانه هاکی در اختیار هیأت هاکی قرار داد اما اخیرا مطلع شده ایم که این سالن در فهرست مزایده قرار گرفته است.


نامه نگاری به مراجع تقلید برای آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی 

کانال وابسته به آقای هاشمی رفسنجانی که اخیراً در شبکه اجتماعی تلگرام راه اندازی شده است، تصویر نامه ای خطاب به مراجع تقلید منتشر نموده، که در آن درخواست آزادی مهدی هاشمی رفسنجانی مطرح شده است.

به نقل از قم نا، ذیل این نامه امضای سی نفر دیده می شود و ادعا شده از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم می باشند. فارغ از این که برخی از این امضاها اصولا فاقد نام می باشند، سایر آنها نیز افراد ناشناخته ای هستند که حتی در صورت واقعی بودن اسامی آنها پایگاه اجتماعی چندانی برای آقای هاشمی محسوب نمی شوند.

البته شاید تنظیم کنندگان نامه خود می دانستند که با وجود اسناد و مدارک بسیار فراوان برای محکومیت این مجرم امنیتی، قطعا مراجع معظم تقلید در این مسئله دخالتی نخواهند کرد اما این جریان با کمال وقاحت در متن نامه مذکور مدعی شده است اهل قانون و حقوقدانان طراز اول پس از دیدن پرونده مهدی هاشمی گفته اند: چیزی در پرونده موجود نیست و جرمی اتفاق نیفتاده است!

از دیگر نکات جالب این سندسازی برای القای داشتن محبوبیت و پایگاه اجتماعی آقای هاشمی در قم این است که نامه مذکور که دارای اشتباهات تایپی هم هست، آنقدر ناشیانه بوده که حتی در سایت رسمی وابسته به دفتر وی منتشر نشده است.


حوادث ترافیکی در قم یک کشته و ۴ مجروح برجای گذاشت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم از کشته شدن یک نفر و مجروحیت چهار نفر دیگر در حوادث ترافیکی امروز قم خبر داد.

محمدرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صبح سه‌شنبه بالگرد اورژانس ۱۱۵ به سمت جاده گرمسار اعزام شد و ۲ مجروح بدحال را که حاصل تصادف بودند به مرکز درمانی انتقال داد.

وی گفت: ظهر امروز نیز در حادثه‌ای دیگر بالگرد اورژانس ۱۱۵ به سمت جاده کهک اعزام شد و ۲ نفر را که بر اثر تصادف مصدوم شده بودند را به مرکز درمانی انتقال دادند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: متأسفانه در این حادثه برخورد از مقابل همزمان سه موتورسیکلت در جاده کهک مقابل صرم منجر به فوت در دم یک نفر و ضربه سر ۲ آقای ۱۶ ساله و ۲۰ ساله شد.

وی اضافه کرد: بالگرد اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شده و مجروحان را به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال دادند.


رد پای دلال های اردبیلی‌ در قم

پایگاه قم اسپورت از بروز اتفاقات عجیب و تاسف برانگیزی در فرآیند جذب بازیکن تیم فوتبال جوانان صبای قم خبر داده است.

چندی پیش مهدی کاکایی سرمربی تیم جوانان صبای قم از سمت خود برکنار شد که باشگاه صبای قم درباره این موضوع توضیحی نداد.
 
با این حال بررسی این تغییرات به وجود دلال‌ها در پشت پرده اتفاقات تیم جوانان صبای قم انجامیده است و ظاهرا اتفاقاتی در پشت پرده رخ داده که اهالی ورزش قم از آن بی‌خبرند.
 
دلال‌هایی که ظاهرا حداقل از یک سال پیش پایشان به فوتبال قم و تیمی غیر از صبا باز شده و سپس خود را به صبا نزدیک کرده‌اند و ظاهرا این قضایا ارتباطی به اردبیل، بازیکنان اردبیلی و دلال یا دلال‌هایی از این شهر دارد که مسئولان بلندپایه باشگاه صبا نیز از این قضایا بی‌خبر هستند.
 
بر اساس اطلاعات به دست آمده، زمینه برکناری مهدی کاکایی از هدایت تیم جوانان صبای قم نیز به دست افرادی فراهم شده که حضور کاکایی در این تیم مانع از جولانشان در بده بستان‌های بی‌سر و صدا بوده است.
 
پایگاه قم اسپورت در خاتمه این گزارش از تمام کسانی که در مورد این پرونده اطلاعاتی دارند درخواست نموده در اسرع وقت با این پایگاه از طریق شماره تماس 09365925580  و یا ایمیل qomsport.news@gmail.com تماس بگیرند
 

اقتصاد مقاومتی به سبک شهرداری قم!

به نقل از سایت کریمه، متأسفانه با گذشت چند سال از مطرح کردن تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، نه تنها دولت، بلکه برخی از مسئولان ریز و درشت نیز به راحتی از کنار آن عبور کرده و هیچ تلاشی جهت تحقق این امر مهم نکرده‌اند.

به عنوان مثال؛ شهرداری قم این روزها در حالی اقدام به نصب تجهیزات سورتمه ریلی در بوستان علوی کرده است که در حال حاضر شهر قم حدود ۲۴۳ پارک، پارک جنگلی، شهربازی و باغ دارد که در طول تابستان 94 اغلب پارک‌ها و شهربازی‌ها یا تعطیل بودند و یا تاریک!

تأسف‌بارتر آن که وسایل و تجهیزات سورتمه ریلی خریداری شده از کشور آلمان می‌باشد و در آینده‌ای نزدیک با اعتبار بالغ‌بر 45 میلیارد ریال در بوستان علوی به بهره‌برداری خواهد رسید که نصب ریل‌ها و تجهیزات آن توسط متخصصین آلمانی صورت خواهد گرفت.

به راستی آیا درست است که در موقعیت فعلی کشورمان که از یک‌سو بحث برجام و از سوی دیگر بحث تعلیق تحریم‌ها! مطرح است، رو به سوی اقتصاد عاریتی آورده و پول بیت‌المال را این‌گونه هدر دهیم؟!

آیا بهتر نبود به جای اینکه یک چنین هزینه‌ی هنگفتی را در جیب خارجی‌ها بریزیم، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده می‌کردیم؟!... تا هم حرف رهبر عزیزمان بعد از چند سال! روی زمین نماند و هم اینکه مرهمی‌باشد بر روی زخم‌های اقتصادی کشور و مردم.

مردمی که به دلیل شرایط بد اقتصادی‌شان نه دل‌ودماغ سوار شدن به سورتمه ریلی را دارند! و نه اصلاً پول اضافه‌ای دارند که در این مسیر خرج کنند، بنابراین گویا شهرداری قم به جای اینکه به فکر شادی دل همه شهروندان باشد، فقط می‌خواهد دل بعضی‌ها را با این وسیله خوش کند، آری، تنها خوش کند...

ناگفته نماند که تفریح و بازی و شادی خوب است، اما سؤال اینجاست که چرا از یک‌سو پارک‌ها را جهت استفاده از شهروندان می‌بندند و از سوی دیگر تجهیزات جدید وارد می‌کنند! آیا این اسراف در بیت‌المال نیست؟!


۳۷ نفر در حوادث آتش نشانی قم کشته شدند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم از کشته شدن ۳۷ نفر در حوادث آتش نشانی طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به نقل از مهر، عباس جعفری  بیان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد سه هزار و ۲۵۸ خودروی عملیاتی همراه با ۹ هزار و ۹۳۷ آتش نشان به عملیات‌های آتش نشانی اعزام شده‌اند.

وی گفت: تعداد نجات یافتگان حوادث آتش نشانی طی ۶ ماهه گذشته ۶۲۴ نفر بوده‌اند، همچنین ۲۹۶ نفر نیز در این حوادث مصدوم شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم عنوان کرد‌: تعداد کشته شدگان حوادث آتش نشانی ۶ ماهه گذشته ۳۷ نفر بوده‌اند.

وی ادامه داد: از تعداد ۳۷ نفر فوتی، هفت نفر مربوط به آتش سوزی، ۱۵ نفر مربوط به تصادفات جاده‌ای، ۳ مورد کشف جسد، ‌۲ نفر برق گرفتگی، ۲ نفر گیر کردن اعضای بدن، ۲ نفر محبوس شدن، یک نفر گازگرفتگی چاه فاضلاب، یک نفر گیر کردن در آسانسور، یک نفر سقوط وسایل نقلیه، یک نفر اقدام به خودکشی، یک نفر محبوس شدن در چاه و یک نفر غرق شدن در سدها و رودخانه می‌شود.

جعفری بیان کرد: عملکرد کلی واحد پیشگیری و نظارت طی ۶ ماهه نخست سال جاری شامل ۳۲۴ مورد پرونده صدور پروانه ایمنی حریق ساختمان‌ها، ۴۱۸ مورد بازدید ایمنی حریق ساختمان، ۲۳۰ مورد گواهی حریق و حادثه و ۲۳ مورد بررسی علت حریق و حادثه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
شما برخلاف رویه بی طرفی تابناک با جدیت تمام درحال جانبدارب از تفکر پوسیده .............. می باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار