شهر بافق از شهرهای کویری استان محسوب می‌شود که به دلیل پایین بودن فضای سبز شهری، نیازمند توسعه فضای سبز برای شهروندان است، در این میان مسئولان تاکید می‌کنند که بهره‌برداری کامل از بوستان آبشار 100 هکتار به وسعت فضای سبز بافق می‌افزاید.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 30 September 2015

به گزارش تابناک یزد، تامین فضای سبز به ویژه برای شهرهای کویری که از آب و هوای گرم و خشکی برخوردار هستند، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. شهر بافق در زمره این شهرها قرار دارد و شهروندان آن از نبود فضای سبز در برخی از محله‌ها و نقاط شهر گلایه دارند.


محله‌های محروم از پارک و فضای سبز
یکی از شهروندان این شهر می‌گوید: شهرداری در برخی از نقاط شهر اقدام به اجرای کف‌پوش و نصب وسایل بازی کودکان و نصب دستگاه‌های ورزشی کرده اما این محوطه‌ها فاقد فضای سبز هستند.
«زهرا ایرجی» می‌افزاید: این موضوع باعث شده که در بسیاری از ساعات روز، این وسایل به دلیل تابش مستقیم آفتاب، غیرقابل استفاده باشند. از این رو شهرداری باید در کنار توجه به ایجاد فضای بازی، فضای سبز مورد نیاز را هم برای شهروندان مهیا کند.
وی همچنین با تاکید بر این‌که فضای سبز معابر شهر بافق بسیار محدود است، از شهرداری می‌خواهد به کاشت درختان مقاوم در مقابل گرما و کم‌آبی در فضای سبز شهر اقدام کند تا اکسیژن مورد نیاز برای تنفس شهروندان تامین شود.

قدردانی از راه‌اندازی پارک آبشار
یکی دیگر از شهروندان محله مظفریه بافق از کمبود فضای سبز و پارک در این منطقه خبر می‌دهد و می‌افزاید: برخی از محله‌های شهر بافق فاقد کمترین وسعت فضای سبز و پارکند اما در برخی از نقاط بیش از نیاز کار شده است.
«ناصر توکلی» می‌گوید: شهرداری باید در تخصیص اعتبارات عمرانی به همه نقاط شهر، دیدگاه عدالت‌محور داشته باشد تا عملکردش رضایت همه شهروندان و در نتیجه عمران و آبادانی همه نقاط شهر را به همراه داشته باشد. وی با تاکید بر ضرورت ایجاد پارک‌های محله‌ای در شهر بافق، اقدامات شهرداری برای ایجاد بوستان آبشار را قابل تقدیر می‌داند و می‌افزاید: شهر بافق به پارک بزرگ منطقه‌ای بوستان آبشار نیاز مبرم داشت.
این شهروند با بیان این‌که شهروندان بافقی با ساخت این پارک، فرصت مناسبی برای گذران اوقات فراغت یافته‌اند، بر ضرورت تجهیز این پارک به شهر شادی، لوازم برای ورزش‌های تخصصی، سایت‌های تفریحی خانوادگی‌ای و غیره تاکید می‌کند.
وی با اشاره به تعطیل بودن شهربازی آهن‌شهر و بازگشایی آن بعد از وقفه‌ای ‌طولانی، خواستار رسیدگی مسئولان به وسایل بازی این پارک و نوسازی آن برای تامین نیاز کودکان و نوجوانان شهر می‌شود.

کمبود پارک در محله فخریه
یکی دیگر از شهروندان ساکن منطقه فخریه کمبود پارک در این محله را مطرح می‌کند و می‌افزاید: فضای بازی کودکان در محله‌های مختلف شهر بافق کم است و تنها پارک مجهز به وسایل بازی کودکان، پارک کودک است که ساکنان همه محله‌های شهر دسترسی مناسبی به آن ندارند.
«احمد آرامی» بر ضرورت فراهم کردن فرصت تفریح و سرگرمی‌برای کودکان و نوجوانان این شهر برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تاکید می‌کند و می‌افزاید: شهرداری باید در ساخت بوستان آبشار و حتی پارک‌های محله‌ای این موضوع را در اولویت قرار دهد.
وی با اشاره به آمار مربوط به سرانه فضای سبز و پارک شهری شهروندان بافق می‌گوید: بیشتر فضای سبز شهر در معابر اجرا شده و فضای سبز پارک‌های شهر بسیار کم است.
یکی از ساکنان منطقه مناجات هم به کمبود پارک در این محله اشاره می‌کند و می‌افزاید: بسیاری از محله‌های شلوغ و پرجمعیت بافق فاقد پارک شهری هستند.
«مریم یوسف‌زاده» اظهار امیدواری کرد که با رویکرد مثبت شهرداری به ایجاد فضای سبز و پارک، این محله‌ها نیز در اولویت ایجاد فضای سبز قرار گیرند.

تلاش برای رسیدن به سرانه استاندارد
شهردار بافق با بیان این‌که قطعا سرانه پارک شهری و فضای سبز شهر بافق از استانداردها فاصله دارد، از تلاش شهرداری برای رسیدن به استانداردهای مطلوب و مورد رضایت شهروندان خبر می‌دهد. «سیدعلی نوروززاده» می‌افزاید: شهرداری در دوره جدید ساخت پارک‌های جدید از جمله پارک بانوان و پارک بهارستان به وسعت 5 هکتار را انجام داده است.
وی از ساخت بوستان آبشار برای توسعه مضاعف فضای سبز و سرانه پارک شهری شهروندان بافق خبر می‌دهد و می‌افزاید: فازهای اجرایی این پارک یکی بعد از دیگری در حال اجراست و فرصت توسعه تا 100 هکتار به این فضای پارکی داده شده است.
این مسئول می‌افزاید: در فاز اول این بوستان که به بهره‌برداری رسیده است، 35 هکتار فضای سبز ایجاد شده و عملیات فاز دوم نیز آغاز شده و قرار است دهه فجر امسال این فاز نیز به بهره‌برداری برسد.
نوروززاده می‌گوید: فاز سوم طرح اجرایی این بوستان با کاربری‌های متفاوتی از جمله شهربازی، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسب‌سواری و غیره در مراحل تدوین است و زمان آغاز عملیات اجرایی آن بستگی به بودجه شهرداری دارد.
وی با بیان این‌که تاکنون برای ساخت این پارک 5/5 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه می‌دهد: این پارک برای پوشش نیاز همه شهروندان بافق کافی است، هر چند فرصت توسعه آن نیز فراهم است.
نوروززاده از تامین نیاز شهروندان مناطق مختلف شهر با ایجاد پارک بهارستان خبر می‌دهد و می‌افزاید: دسترسی مناسب محله‌های مختلف شهر به پارک‌های منطقه‌ای و بزرگ فراهم است، چرا که شهر بافق  وسعت چندانی ندارد.

فعال شدن شهربازی آهن‌شهر
به گزارش همشهری،شهردار بافق درباره ایجاد شهربازی در این شهر می‌گوید: در حال حاضر شهربازی آهن‌شهر دوباره فعال شده اما ساعت کار آن تمام وقت نیست.
«سیدعلی نوروززاده» با بیان این‌که مدیریت این پارک از سوی شرکت سنگ‌آهن به جامعه معلولان واگذار شده و شهرداری نقشی در مدیریت آن دارد ادامه می‌دهد: یکی از برنامه‌های شهرداری ایجاد شهربازی در بوستان بزرگ آبشار است.
وی ادامه می‌دهد: یک پارک کودک مجهز به وسایل بازی نیز در شهر بافق وجود دارد که قطعا مشمول توجه ویژه شهرداری برای رفع نیاز کودکان و نوجوانان شهر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار