همزمان با فرا رسیدن ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد ، با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی،قائم مقام کمیته امداد استان،رئیس اصناف و جمعی از مسئولین از سامانه امداد هوشمند کمیته امداد رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 05 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، در این مراسم ۲۵۱ واحد مسکونی به طور همزمان با تحویل ۸۷۰۰ واحد مسکونی در سطح کشور تحویل خانواده های تحت حمایت استان مرکزی شد.
عدالت بهرامی ،قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه امداد هوشمند با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات کمیته امداد به مددجویان راه اندازی شده است گفت: خوشبختانه استان مرکزی در سطح کشور در اهتمام به این سامانه در فاز اول رتبه سوم کشوری را کسب کرد‌.
وی افزود: ارائه خدمات بی منت به مددجویان ،سازماندهی کمکهای خیران،حفظ کرامت و عزت مددجویان از مهم ترین اولویتهای این سامانه است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مسکن از مهم ترین و ضروریترین نیازهای مددجویان تحت حمایت است،گفت: در حال حاضر ۱۸۰۸ واحد مسکونی در سطح استان برای نیازمندان در حال ساخت است.
وی در ادامه رویکرد اصلی کمیته امداد را توانمندی مددجویان اعلام کرد وگفت:استعداد سنجی،شناسایی خانواده های مستعد توانمندی،پرداخت تسهیلات قرض الحسنه،برگزاری دوره های آموزشی،ارائه خدمات مشاوره و کمک به بازاریابی و فروش محصولات از اقدامات کمیته امداد در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است.خانوارهای زیر پوشش استان مرکزی با دریافت تسهیلات و حمایت‌های کمیته امداد از چرخه خدمات و حمایت خارج می‌شوند.
وی اظهار داشت: امسال ۶ هزار و ۵۷۵ فرصت شغلی با پرداخت یک هزار و ۷۴۵ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال تسهیلات به مددجویان استان مرکزی ایجاد شد که زمینه خودکفایی آنان نیز فراهم شده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۶۹۵ مددجوی این استان نیز امسال با پنج میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال اعتبار از طریق واحدهای کاریابی مشغول به کار شدند.
بهرامی گفت: امسال ۲۵۱ واحد مسکونی در استان ساخته شده و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: اکنون یک هزار و ۸۰۸ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان مرکزی با ۶ هزار و ۱۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعتبار درحال ساخت است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ۴۹۱ واحد مسکونی مددجویان با چهار هزار و ۳۸۲ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال تکمیل شده و ۸۱۸ واحد نیز با ۱۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تعمیر شده است.
بهرامی افزود: سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد با هدف شناسایی خیران و افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ارایه خدمات مطلوب به مددجویان این نهاد حمایتی در استان مرکزی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: این سامانه به‌ منظور بهبود و مدیریت خدمات و به روز رسانی اطلاعات فردی و پالایش اطلاعات مددجویان کاربری دارد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: مددجویان می‌توانند از طریق نشانی soha.emdad.ir وارد سامانه امداد هوشمند و کارآمد شوند و نسبت به ثبت‌نام و درج اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
برگزاری جشن توانمندی ۱۵۰۰ خانوار تحت حمایت استان مرکزی، همزمان با توانمندی ۵۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد کشور از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.
همچنین در این مراسم به صورت نمادین کلید دو واحد مسکونی به نمایندگی از ۲۵۱ واحد مسکونی به خانواده ها تحویل و از دو کارآفرین برتر قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار