امام جمعه بجنورد:
امام جمعه بجنورد با اشاره به سرنوشت کشورهای اوکراین، عراق و لیبی، گفت: اعتماد به غرب و آمریکا با پشیمانی همراه خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ 04 March 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک شعبان فرصتی برای رشد است لذا باید خود را در معرض نسیم الهی قرار دهیم و انجام اعمال مستحبی این ماه همان قرار گرفتن در معرض رشد است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت روزه گرفتن حتی یک روز در این ماه، ادامه داد: این یک برکت عظیم است؛ همچنین باید در این ماه صدقه زیادی دهیم.

 

وی افزود: سبک زندگی اسلامی بر اساس مواسات، توجه به یکدیگر و کمک به دیگران از نظرهای مختلف است.

 

حجت الاسلام نوری گفت: مؤمن حقی را برای نیازمندان قرار می‌دهد؛ صلوات فرستادن زیاد از دیگر مستحبات این ماه است زیرا حب ولایت بر ما را افزایش می‌دهد.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت امام حسین (ع)، بیان کرد: وجود ایشان برای دنیا بشریت برکت زیادی داشته است به طوری که این امام باعث شناساندن راه به مردم شده است.

 

وی افزود: امام حسین با جهاد تبیین و بیان محورهای واقعی اسلام مردم را از گمراهی نجات دادند و سپس با قیام خود سعی کردند این مسیر را ادامه دهند.

 

حجت الاسلام نوری قیام امام حسین را برای احیای دین پیامبر دانست و گفت: ایشان در این مسیر فرزندان و خانواده خود را نیز به میدان آورد و آن‌ها را فدا کرد.

 

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اکنون افرادی که مسلمان نیز نیستند این امام را سر لوحه ظلم ستیزی خود قرار دادند.

 

وی با اشاره به روز پاسدار، افزود: سپاه از ابتدای انقلاب در راه دفاع از کشور و مردم بوده است.

 

حجت الاسلام نوری گفت: سپاه همراه اقدامات بزرگی انجام داده و در بحران‌ها در کنار مردم بودند؛ مبارزه با کرونا، مبارزه با حملات فرهنگی دشمن، ایجاد زیرساخت‌های نظامی که امروز امنیت کشور را تأمین کرده، برخی از این اقدامات است.

 

امام جمعه بجنورد عنوان کرد: مردم امروز مدیون جانبازان هستند که برای دفاع از مردم و خاک کشور، از جان خود گذشتند و حالا به سختی زندگی می‌کنند لذا باید از زحماتشان تقدیر کرد.

 

وی در ادامه به عبرت‌های جنگ روسیه و اکراین اشاره کرد و افزود: در این واقعه آیات قرآن خود را نشان داد؛ هر کس به آمریکا و غرب اعتماد کرد پشیمان شد.

 

حجت الاسلام نوری در انتها صدام و قذافی را دو مورد از نمونه‌های اعتماد به آمریکا دانست و گفت: این عبرت‌ها را قرآن در قرن‌ها قبل اعلام کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار