استاندار مرکزی گفت:امروز عملیات اجرایی ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن در هشت شهر استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 03 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن استان مرکزی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد افزود: طرح هشت هزار و ۸۱۲ واحدی جهش تولید مسکن اراک بزرگ‌ترین پروژه یک‌جا در کشور است و شاید اولین و آخرین طرح مسکونی یک‌جا با ابعاد گسترده در کلانشهرها باشد.
وی یادآورشد: بازدید از ۲ واحد تولیدی واگن پارس و هپکو اراک که مرتبط با حوزه راه و شهرسازی فعالیت می‌کنند، با هدف معرفی ظرفیت‌های ارزشمند آنها در سفر وزیر راه و شهرسازی به اراک برنامه‌ریزی شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: تعدادی از طرح‌های مسکونی نیمه تمام استان هم عصر امروز ( پنجشنبه) در نشست شورای مسکن بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.
مخلص‌الائمه از ادارات کل مسکن و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شوراهای اسلامی شهر و شهرداران و سایر مبادی مرتبط با مسکن استان مرکزی که در جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان تلاش کردند، تقدیر کرد و اظهار داشت: طرح جهش تولید مسکن این استان، نخستین طرح هماهنگ با اوقاف و امور خیریه در کشور است.
وی اظهار داشت: مسکن یک امر بین‌دستگاهی مهم است که نیاز است دستگاه‌های متعدد دست به دست هم دهند تا این طرح‌ها که محل آسایش و اسکان مردم است، هرچه سریعتر تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: سبد ارائه مسکن در کشور باید متنوع باشد تا همه اقشار با سلیقه‌ها و توان مالی امکان انتخاب مسکن مرتبط را داشته باشند.
مخلص‌الائمه گفت: در برخی شهرستان‌های استان مرکزی مشکل عرضه مسکن در طرح اقدام ملی نیست و به هر تعداد متقاضی که باشد امکان عرضه وجود دارد.
وی اظهارداشت: در طرح اقدام ملی مسکن اراک تعداد زیادی متقاضی ثبت‌نام کردند که در این خصوص قرعه‌کشی انجام شد.
استاندار مرکزی یادآور شد: سوالات و ابهاماتی در خصوص این طرح بود که در یک نشست ویژه بررسی و مشروح آن به طور کامل پیاده شد.
مخلص‌الائمه یادآورشد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت پاسخ ابهامات خود مشروح این نشست را از طریق پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی و سایر منابع منتشر شده مطالعه کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: این استان از استان‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن است و در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت حدود هشت هزار واحد مسکونی در تمام شهرهای استان آغاز شده است.
احمد مرزبان افزود: این واحدهای مسکونی با پیشرفت‌های متفاوت و با فناوری‌های نوین در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: پس از ابلاع جهش تولید مسکن، کارگروه شناسایی زمین در استان تشکیل شده و ۴۹۲ هکتار زمین برای ساخت ۲۹ هزار واحد مسکونی شناسایی و احصا شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی یادآورشد: همزمان عملیات اجرایی هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیز در شهر اراک آغاز می شود.
در پایان این مراسم، عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی استان مرکزی توسط وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار