سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تاسیس شبکه‌های بهداشت و درمان یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی در حوزه سلامت است و از عوامل مهم سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در ۵ ماهه اخیر است.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 28 February 2022

قباد محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به حوزه گسترده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان امر گسترده‌ترین خدمات را دانشگاه علوم پزشکی در جامعه ارائه می‌دهد، از سلامت جنین در شکم مادر، سلامت نوزادان، واکسیناسیون، سلامت مادران باردار، سالمندان تحت نظر دانشگاه است و همچنین بیمارستان ها، آموزش پزشکی، تحقیقات در زمینه علوم دارویی و پزشکی، خدمات ارائه شده در مطب ها، داروخانه ها، کلینیک‌ها و واکسیناسیون در حوزه علوم پزشکی است.

وی با اشاره به کاهش آمار بستری و مرگ و میر کشور ما در سویه اومیکرون نسبت به کشور‌های پیشرفته اروپایی، خاطر نشان کرد: در سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته اعلام شد، در ایران در پیک اومیکرون به نسبت جمعیت مرگ و میر و تعداد بستری‌ها کمتر بود و علت این امر سرعت بی نظیر واکسیناسیون در ۵ ماه اخیر است، که خوشبختانه بسیاری از این واکسن‌ها در داخل کشور توسط جوانان نخبه تولید و عرضه شد.

محمدی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون نجات بخش جامعه در پیک ششم بوده است، تصریح کرد: دلیل اصلی سرعت بالای واکسیناسیون شبکه‌های بهداشتی و درمانی هستند که تمام جمعیت کشور تحت پوشش شبکه‌های بهداشت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تشریح کرد: در پیک اومیکرون کشور ما مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و اکنون در اکثر استان‌ها پیک اومیکرون سر به زیر آورده و در استان کرمانشاه هم در برخی از شهر‌ها این پیک نزولی است، در کرمانشاه هم پیش بینی ما این است که از هفته آینده مجددا این پیک نزولی خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو در بخش درمانی، آموزش و تحقیقات پزشکی، تاکنون ۱۷ داروی گیاهی یا طبیعی سنتی برای درمان کرونا در کشور مجوز تولید دریافت کردند و دو دارو توسط دانشمندان در همین استان تولید شده است، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خیلی جهات در غرب کشور نمونه است و در حوزه تحقیقات در زمینه علوم پزشکی استان ششم، در حوزه فناوری بعد از تهران استان اول و در زمینه تولیدات دارویی و پزشکی دانشگاه سوم کشور هستیم.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بخش سکته حاد مغزی یا «scu» در مرکز فوق تخصصی آنژیوگرافی و اینترونشنال رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) فعال است، همچنین این مرکز یکی از معدود مراکز سطح کشور با تجهیزات سرمایه‌ای پیشرفته و بروز، چون MRI سه تسلا، آنژیوگرافی بای پلین و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس، برای تشخیص و درمان بیماری‌های عروقی، سکته‌های حاد مغزی و قلبی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار