رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: استان قم طی هفته جاری در زمینه ابتلا به بیماری در ثبات نسبی قرار دارد و در زمینه بستری‌های کرونایی روند کاهشی داشتیم اما وضعیت شکننده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 24 February 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی مصری در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استاندرای قم برگزار شد، اظهار کرد: این هفته قم در زمینه ابتلا به بیماری روند با ثباتی را طی کرده و روند بستری‌ها و مرگ و میرها هم با کاهش روبرو است اما وضعیت استان شکننده است و با توجه به اینکه در اسفندماه با جشن‌های نیمه شعبان روبرو خواهیم بود و به خریدهای عید و سفرها نزدیک می‌شویم باید وضعیت را به شدت کنترل کنیم.

وی بیان کرد: اگر بتوان وضعیت را کنترل و مدیریت کنیم می‌توانیم راحت‌تر از پیک عبور کنیم چراکه قم زودتر وارد پیک شده و در زمینه شناسایی بیماران و قرنطینه افراد مشکوک حرف اول را می‌زند که این نکته مهم را به دست اندرکاران بهداشت و سلامت تاکید کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شناسایی کانون های سرایت بیماری گفت: شناسایی کانون‌های بیماری از نظر این که بیشتر کانون‌های سرایت در چه شغلی و یا در چه مناطقی هستند اهمیت دارد اگر این کانون‌ها شناسایی شوند می‌توان بیماری را بهتر و مطلوب‌تر مدیریت کنیم.

مصری افزود: باید چندین مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در استان راه‌اندازی کنیم و در زمینه تزریق واکسیناسیون کودکان نیز باید یک مرکز تجمیعی ویژه‌ایی ایجاد شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار