محصول بلوک سقفی پلی استایرن و خرپای فلزی تیرچه و تیرچه خرپایی مشمول استاندارد اجباری است.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 23 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل استاندارد فارس گفت: کارشناس این اداره دو محصول با علامت جعلی را در شهرستان شیراز کشف کردند.
رهنما با بیان این که این محصول‌ها در بخش صنعت ساختمان کشف شده است افزود: علامت جعلی روی بلوک سقفی پلی استایرن در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و روستای کرونی حاشیه شهر شیراز بود.
وی گفت: کارشناسان استاندارد ضمن توقیف کالا‌های کشف شده اقدامات قانونی لازم جهت برخورد با متخلفین را در دستور کار قرار دادند.
مدیرکل استاندارد فارس افزود: تعداد قابل توجهی خرپای فلزی و تیرچه بدون علامت استاندارد نیز در یک کارگاه تولیدی خرپای تیرچه و تیرچه خرپایی در شهرک صنعتی ملوسجان توقیف و اخطار لازم به تولید کننده جهت دریافت استاندارد داده شد.
رهنما اهمیت بلوک پلی استایرن را در سقف ساختمان‌ها بسیار حیاتی دانست و گفت: تولید بلوک پلی استایرن باید از مواد اولیه مناسب یعنی گرانول پلی استایرن از نوع کند سوز است و محصول تولیدی بتواند آزمون‌های استاندارد به ویژه آزمون تست شعله یا تست کند سوزی و همچنین تست دانسیته برای جلوگیری از کم فروشی و تست مقاومت فشاری و خمشی را با موفقیت پشت سر بگذراند.
مدیر کل استاندارد فارس از مصرف کنندگان مصالح ساختمانی و ناظران ساخت و ساز خواست هنگام تهیه مصالح ساختمانی به علامت استاندارد توجه کرده و کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و از اصالت و اعتبار پروانه استاندارد کالا مطمئن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار