فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۰ میلیاردی اخلال در نظام اقتصادی در پوشش احداث شهرک مسکونی در شهرستان ساوه خبر داد و گفت: در اين عمليات ۴ نفر دستگير و به دستگاه قضائي معرفي شدند.
کد خبر: ۱۰۲۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 20 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سردار " حسن مفخمی شهرستانی" افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساوه اي مبني بر اينکه اراضي آنان از سوی افرادي ناشناس به صورت غيرقانوني و به بهانه احداث شهرک مسکونی تصرف شده و اين افراد مبالغ زیادی از مالکان زمین برای هزينه ایجاد دفاتر اداری، نقشه برداری، وکيل و هزينه هاي قرار داد دريافت کرده اند ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پلیس آگاهی شهرستان ساوه قرار گرفت.
اين مقام ارشد انتظامي در استان مركزي یادآورشد: با آغاز تحقيقات تخصصي مأموران پليس آگاهي و با توجه به وسعت اراضي مورد شكايت، با همكاري كارشناسان مربوطه، نسبت به نقشه برداري و تعيين موقعيت و مساحت دقيق اين اراضي و دفاتر اداری اقدام شد.
وی اظهار داشت: در مراحل رسيدگي به اين پرونده و در روند تحقيقات پلیس، ۴ نفر در این رابطه شناسایی و به پلیس آگاهی شهرستان ساوه احضار شدند.
فرمانده انتظامي استان مركزي افزود: در تحقيقات ماموران، مشخص شد که متهمان با تأسیس دفاتري مالکان زمین های مورد نظر را به بهانه احداث شهرک مسکونی در شهرستان ساوه، فریب داده و با تصاحب غیر قانونی اراضی آنان، قصد فروش آنها را به نفع خود داشته اند.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اينكه با تكميل تحقيقات پليس، و ارسال مستندات و مدارك لازم به مراجع ذيصلاح مشخص شد كه ۷ هزار متر از اراضي مالباختگان به صورت غيرقانوني از سوی متهمان پرونده به ارزش تقریبی ۱۰۰ ميليارد ريال تصرف شده است یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار