معاون بنیاد مسکن خواستار شد
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این که بودجه سال آینده عمران روستایی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، اظهار داشت: طرح‌ های هادی روستایی که در سال های گذشته تهیه شده اند باید با توجه به نیاز امروز مورد بازنگری قرار گیرند.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 16 February 2022

محمدرضا شاملو افزود: ۴۰ هزار روستا اکنون در طرح هادی مشارکت داده شده‌اند و همچنان طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را نیز شامل می‌شود؛ طرح هادی و بهسازی بافت، ۲۰ میلیون جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه سه هزار و ۵۰۰ روستا در قالب طرح هادی اجرا  شده و با سیاست‌های اتخاذ شده تعداد این طرح‌ها به چهار هزار و ۴۰۰ روستا افزایش یافته است.

شاملو با اشاره به اینکه در ۲۰ هزار روستا هنوز طرح هادی شروع نشده و همچنین اجرای طرح هادی در بیش از ۱۰ هزار روستا نیمه تمام است، گفت: بودجه لازم برای اجرای طرح هادی در یک دوره ۱۰ ساله حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است و اعدادی که اعلام شده برای سال آینده یک سوم نیاز ماست؛ فعالیت عمرانی و ایمن سازی روستاها در سال‌های قبل با توجه به اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی که تخصیص یافته بود مناسب به نظر می رسید و مجموع اعتبارات ملی و روستایی که تاکنون تخصیص یافته ۷۵ درصد از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بهسازی محیط روستایی از وظایف بنیاد مسکن است و در ۲۱ هزار و ۳۰۰ روستا این طرح اجرا شده است، خاطرنشان کرد: اکنون اجرای طرح هادی و بهسازی محیط روستایی به خواست عمومی تبدیل شده است اما اعتبارات کفاف تامین خواست عمومی را نمی‌دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عمران روستایی در حفظ جمعیت روستا، بهبود و ارتقای شرایط بهداشتی، مهاجرت از شهر به روستا، شرایط آمد و شد و تردد و حمل محصولات روستایی تاثیرات بسیار خوبی داشته است اما رقم اعتبارات برای سال آینده هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، درحالی که قیمت‌ مصالح و هزینه عمران تا ۶۰ درصد افزایش داشته است بنابراین با کثرت روستاها و وضعیت گرانی حتی اعتبار فعلی به صورت قطره چکانی هم به روستاها نخواهد رسید.
وی درباره اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها گفت: مطابق این طرح، در مناطق روستایی به افراد فاقد زمین و با هدف ساخت و ساز، زمین ۹۹ ساله داده می‌شود که در صورت تقاضا این زمین‌ها به صورت قطعی نیز به مالکان واگذار خواهد شد ضمن اینکه در زمینه اجرا و بهسازی روستاها برنامه‌ریزی برای اجرای چهار هزار و ۷۰۰ پروژه جدید و نیمه تمام در تمامی مناطق کشور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار