بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به وقوع قتل تکان دهنده دختر 17 ساله در اهواز گفت: انتظار می رود که سینماگران نیز به موضوع غیرت و ناموس از نگاه منطقی پرداخته و در قالب هنر به تبیین این مسائل بپردازند.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 10 February 2022

سینماگران به تبیین نگاه منقطی مقوله غیرت بپردازند

به گزارش تابناک قم، مصطفی حبیبی منش با اشاره به قتل تکان‌دهنده مونا حیدری دختر 17 ساله اهوازی توسط همسر و برادرشوهرش و حواشی پیرامون این رویداد تلخ در فضای مجازی بیان کرد: متاسفانه وقوع این رویداد تلخ در کنار اینکه موجب جریحه دار شدن احساسات عموم مردم شده است اما به بستری برای سوء استفاده افراد معلوم الحال در فضای مجازی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه سکوت در برابر عمل قبیح همسرکشی به هیچ وجه جایز نیست بیان کرد: قتل مونا حیدری از یک سو تشویش اذهان عمومی را به دنبال داشت و از سوی دیگر نمایش گوشه هایی از ترویج خشونت در زیرپوست جامعه است و در چنین شرایطی باید دولت، مجلس و دستگاه های امنیتی راهکارهای لازم برای پیشگیری از وقوع چنین جرایم تلخی را اتخاذ کنند.

بازیگر سینما و تلویزیون همچنین به واقعه دلخراش شهاد یک مامور نیروی انتظامی در یکی از شهرهای شیراز اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم محدودیت های استفاده از سلاح توسط ماموران پلیس است و این در حالی است که افرادی نظیر قاتل مامور پلیس یا مرد همسرکش در شهر اهواز به سهولت از سلاح سرد استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: چرا ما باید شاهد باشیم که حافظان امنیت در بزنگاه های حساس برای استفاده از سلاح خود با محدودیت های بسیاری روبه رو باشند و از سوی دیگر بسیاری از افراد بزهکار به انواع و اقسام سلاح های سرد دسترسی داشته و مرتکب جرایمی می شوند که عفت عمومی جامعه را خدشه دارد می کند و این در حالی است که برخوردهای قانونی لازم یا پیش بینی نشده است و یا اگر پیش بینی شده به مرحله اجرا در نیامده است.

سینماگران به تبیین نگاه منقطی مقوله غیرت بپردازند

حبیبی منش نقش دستگاه قضایی در مقابله با چنین جرایمی را مهم توصیف کرد و افزود: در این میان عموم فعالان فرهنگی، بازیگران سینما و تلویزیون و کسانی که می توانند در بستر فرهنگ جامعه نقش آفرین باشند نیز وظیفه دارند که مصادیق اشتباهی که درباره موضوع غیرت در برخی بافت های فرهنگی ملازمه پیدا کرده است را اصلاح کنند.

بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه اهالی هنر و بازیگران به نوبه خود وظیفه دارند که در مسیر اصلاح خطاهای فاحش فرهنگی جامعه ایفای نقش کنند خاطرنشان کرد: وقوع چنین فجایعی نشان می دهد که در حوزه قانون های مرتبط با حمایت از حقوق بانوان نقاط ضعف جدی وجود دارد که باید مسولان امر قبل از وقوع حوادث دلخراش دیگری از این دست نسبت به تصویب قوانین لازم اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی نقش دستگاه های فرهنگی را در کنار تصمیمات قانونی بسیار مهم برشمرد و اضافه کرد: انتظار می رود که سینماگران نیز به موضوع غیرت و ناموس از نگاه منطقی پرداخته و در قالب هنر به تبیین این مسائل بپردازند.

حبیبی منش با بیان اینکه نباید چنین مسائلی که با افکار عمومی جامعه ارتباط دارد گرفتار دعواهای سیاسی شود، خاطرنشان کرد: قطعا در کنار برخوردهای قاطعانه، انجام اقدامات فرهنگی مهمترین راهکار برای جلوگیری از تکرار وقوع چنین فجایعی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار