اعضای شواری ترافیک شهرستان دهلران ! قطعا تصاویر وعکس های که از زمان ایجاد این سرعت گیر یا همان سرعت کاه که در فضای مجازی دست به دست و سوژه کاربران شده را مشاهده کرده اید که مصوبه ای که با نظر اعضای شورای ترافیک و کاملا کارشناسی شده ایجاد کرده اید می تواند به یک قتلگاه دیگر برای مردم تبدیل شود تا آرام سازی جریان ترافیک که در آن نطقه هم نیست ؟
کد خبر: ۱۰۲۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 08 February 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: این روزها به خودی خود ایمنی خودروهای ساخت داخل به خاطر مشکلات فنی از سوی مسئولان و کارشناسان مرتبط زیر سئوال رفته است 

افکار عمومی هنوز تصادف زنجیره‌ای صبح روز ۲۰ دی‌ ماه سال جاری در یکی از مسیر های موصلاتی استان خوستان که اتفاق افتاد را به خوبی خوب به یاد دارند که 59خودرو در زنجیره‌ای مرگبار گرفتار شدند و بنا به گفته کمال هادیانفر، ‌رئیس‌پلیس راهور کشور که عنوان کرده است در حادثه بهبهان، ایربگ هیچ خودرویی باز نشد و سپس در اظهاراتی عین‌ا... جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا که جزئی‌تر وارد بحث شد اعلام کرد که ایربگ هیچ‌یک از ۲۷ مدل خودروی ایرانی در این تصادف باز نشده است به خودی خود نشان از مشکلات فنی و تا حدودی نا ایمن بودن خودرو ها ی ساخت داخل را می توان برداشت کرد ! 

روزگذشته بنا به مصوبه شورای ترافیک شهرستان دهلران در ورودی دهلران از سمت مهران یک سرعت گیر یا سرعت کاه ایجاد شده است سرعت گیر یا سرعت کاه که تنها اندکی بعد از تکمیل آن به سکوی پرتاپ خودروها که گویی صاحبان آنها در پرش از سکوی با مانع شرکت کرده بودند تبدیل شد موضوع این سرعت کاه تا جایی پیش رفت که انتشار تصاویر پرتاب خودروهای از روی این سرعت گاه پلیس راهوربرای پیشگیری از حادثه با استقرار یک خودروی چراغ گردان و نصب کله قندی در مسیر تلاش کرد تا اتفاق ناگواری در ورودی شهر رخ ندهد ؟! 

حال سوال ما از رئیس و اعضای شورای ترافیک شهرستان دهلران این است که میدان های کمر بندی که سالهاست به قتگاه مردم تبدیل شده اند کم بود که چند صد متر با فاصله این میدان ، آن هم در مسیر جاده اصلی که خودروها با سرعت بالای وارد شهر می شوند اقدام به ایجاد سرعت گیر یا سرعت کاه کرده اید ؟ 

 به راستی در ورودی شهر دهلران تا کنون چندین فقره تصادف منجر به جرح بدنی یا فوت شهروندان شده است که شما مجبور شده اید در مسیر بلوار که عرض آنها فراتر از حد انتظار است اقدام به ایجاد سرعت گیر و یا سرعت کاه کرده اید

 آقایان مسئول ! حتما عنوان می کنید نصب سرعت کاه استاندارد در راستاي آرام سازي جريان ترافيک و در محل هاي مورد نظر صرفا بنا بر نياز کارشناسي انجام شده است اصلا حق با شما است ! اما به راستی ایجاد این سرعت کاه نیاز به علائم هشدار دهنده ، رنگ آمیزی ، خط کشی ، چراغ چشمک زن ، نصب تابلو سرعت گیر ندارد ؟ 

اعضای شواری ترافیک شهرستان دهلران ! قطعا تصاویر وعکس های که از زمان ایجاد این سرعت گیر یا همان سرعت کاه که در فضای مجازی دست به دست و سوژه کاربران شده را مشاهده کرده اید که مصوبه ای که با نظر اعضای شورای ترافیک و کاملا کارشناسی شده ایجاد کرده اید می تواند به یک قتلگاه دیگر برای مردم تبدیل شود تا آرام سازی جریان ترافیک که در آن نطقه هم نیست ؟

 آقایان مسئول و متولیان که اداره امور شهری را بر عهده دارید ! آیا کسی هست که حجم خسارت های ناشی از این سرعت کاه و چاله چوله های سطح شهر که خسارت های جبران ناپذیری که در سبد مالی شهروندان هم دیده نشده است پرداخت کند ؟! 

براساس شواهد و قرائن که وجود دارد قرار است در اکثر مسیر های ورودی شهر و حتی داخل شهر دهلران سرعت گیر و سرعت کاه که در شورای ترافیک مصوب شده است به زودی عملیاتی شوند که قطعا این اقدام در راستای امنیت جانی و آرام سازی جریان ترافیک و جلوگیری از حرکات نمایشی وخطر ناک برخی افراد قانون شکن است که همه شهروندان استقبال خواهند کرد ولی انتظار است مسئولان شورای ترافیک قبل از اجرای این مصوبات اقدام به نصب علائم هشدار دهنده و خط کشی و از همه مهمتر استاندار سازی در دستور کار خود داشته باشد تا جلوی خسارت و از همه مهتر امنیت جانی شهروندان فراهم شود. 

 امید است شهرداری دهلران واعضای شورای شهر هم همان قدر که با سرعت اقدام به تهیه آسفالت برای اجرای مصوبات شورای ترافیک کردند با جدیت اقدام به آسفالت و ترمیم نوار های حفاری و چاله چوله های شهر که کم هم نیستند داشته باشد چرا که دیگرپرداخت هزینه های تعمیر خودروها خارج از توان شهروندان این شهر است وبا فعال سازی سد معبر پیرو اطلاعیه های که داشت حقوق شهروندی را محقق کنند. 

باشد که اعضای شورای ترافیک شهرستان دهلران بخصوص فرماندار ومعاون عمرانی با گذر ازدرب پشتی فرماندار وکنار مدرسه دخترانه فاطمه زهرا (ع) که به بازار شام تبدیل شده مصوبه ای هم برای راون سازی ترافیک و آزاد سازی مسیر و پیاده رو ها که اتفاقا مسیر دانش آموزان است هم در دستور کار داشته باشند تا مردم به این مهم پی ببرند که مصوبات شورای ترافیک بر اساس نظر کارشناسی مصوب و اجرا می شوند !/م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار