رئیس شبکه بهداشت آباده از ابتلای حدود ۱۲ نفر از اطفال به امیکرون و بستری آنها در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 07 February 2022

تابنک فارس به نقل از مهر:  دکتر کامران مهدوی با بیان اینکه ما در ابتدای پیک ششم هستیم و درصد انتقال در کودکان نوجوانان و جوانان بیشتر از افراد مسن است افزود: ۱۲ نفر از اطفال در بخش اطفال بیمارستان امام خمینی (ره) آباده بستری هستند و مراجع کنندگان اکثراً دارای علائم شبیه سرماخوردگی هستند که در اطفال و سنین پایین به مراکزپزشکی و مطب‌ها روند رو به افزایشی نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: علائم این بیماری در ابتدا شیوع شده و از همه شهروندان عزیز می‌خواهم که نکات ایمنی را بسیار جدی گرفته و رعایت کند.

این مقام مسئول در خصوص علت بیماری دانش‌آموزان تاکید کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با تجمعات دارد و افزایش شیوع در دانش آموزان است و عامل شیوع تجمعات بوده چه در مدرسه و دیگر اماکن وآنچه مسلم است عدم رعایت شیوه نامه‌ها نیز تأثیر داشته است.

دکتر مهدوی افزود: همانطور که در ستاد مدیریت بحران اعلام شد مدارس تا اطلاع ثانوی باید غیر حضوری و ادامه داشته باشد و همچنین بخشنامه‌های صادره از سوی استاندار ی نیز مد نظر قرارگرفته شود.

رئیس بیمارستان امام‌خمینی آباده نیز در ادامه اظهار داشت: از دو هفته پیش با پیک جدید بیماری کرونا در شهرستان مواجه شده‌ایم، به طوری که تعداد مراجعات سرپایی بیماران به اورژانس بیمارستان حدود ۸ برابر افزایش نشان می‌دهد.

دکتر نیکو یکی از مشکلات اصلی این پیک کرونا را افزایش بالای مراجعات اطفال ذکرکرد و افزود: با یک موج جدی از کودکانی که علائم مشابهی دارند مواجه شده‌ایم که اغلب بین سه تا دوازده سال هستند.

این مقام مسئول ازفوت چهارنفر از همشهریان درطی چند روز گذشته خبر داد و از همه آحاد مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی وفاصله های اجتماعی و همچنین از حضور در تجمعات دوهمی خانوادگی اجتناب کنند تا شاهد افزایش این بیماری نباشیم.

برچسب ها: اومیکرون ، کودکان ، آباده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار