سردار شهید سید حسین میر رضی از جوانان مخالف حکومت پهلوی بود که در شهر نظرآباد فعالیت های انقلابی داشت.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 07 February 2022
وقتی
به گزارش «تابناک البرز» تاریخ وقایعی را در خود نهفته دارد که واکاوی آن وقایع می تواند رهنمودی برای آینده باشد، در این میان رشادت ها و رادمردی های یک نسل چراغ راهنما و بلد راه نسل های امروز است.
تاریخ انقلاب برگ زرینی از حرکت خودجوش مردم کرج دیروز و البرز امروز را در خود ثبت کرده است، حرکتی که یکی از اساسی ترین نقش ها را در پیشبرد انقلاب داشت، به مبارزات و قیام سال ۵۷ بر می گردیم.
سردار شهید سید حسین میر رضی از جوانان مخالف حکومت پهلوی بود که در شهر نظرآباد فعالیت های انقلابی داشت. عبدالرسول عباسی موسس انجمن اسلامی شهر نظرآباد در این باره می گوید:
شهید میررضی به خانه خواهرش در نظرآباد آمد. ما با او در نظرآباد آشنا شدیم و اولین کتابخانه ی انقلابی و اسلامی را به کمک ایشان کنار مسجد غدیریه راه اندازی کردیم. 
مکان کتابخانه متعلق به سیدتقی حسینی، شوهر خواهر شهید میررضی بود. اسم کتابخانه را فلق گذاشتیم. شهید میررضی کتابهای اسلامی همانند رساله امام خمینی (ره) را عرضه می کرد.
من هم با تهران ارتباط داشتم و به بازار کویتی ها می رفتم و اعلامیه ها و نوارهای امام را می آوردم و در نظرآباد آنها را تکثیر و بین مردم توزیع می کردیم. 
سردار شهید میررضی مدتی فرماندهی سپاه کرج و شهریار را عهده دار بود. او در ۲۵ دی ۱۳۶۵، در حالی که فرماندهی عملیات لشکر ۱۰ سیدالشهدا بود در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار