انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با ۶ مهرماه روز جهانی قلب و آغاز هفته سلامت قلب بسته کتابشناسی قلب را معرفی و پیشنهاد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر، با توجه به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشور، افزایش آگاهی و دانش در این زمینه امری واجب و ضروری می‌کند.

با نظر به لزوم جلوگیری از بروز عوارض قلبی در راستای کاهش صدمات جبران ناپذیر به سلامت کشور، انتشارات آستان قدس رضوی در جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه برای شناسایی بهتر عوامل پیشگیرانه از عوارض بیماری های قلبی، نسبت به چاپ و انتشار چهار عنوان در این زمینه کتاب اقدام کرده است.

کتاب «مواظب قلبتان باشید» نوشته «نانسی گیبسون» و دیگران به ترجمه دکتر عارف احتشام راد یکی از کتاب های به نشر در ارتباط با بیماری های قلب و عروقی است که در سال 1380 برای نخستین بار چاپ شده و تا کنون به چاپ ششم رسیده است.

این کتاب برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی و نیز افرادی که در معرض ابتلا به چنین بیماری هستند، بسیار کاربردی و مفید است و با خواندن این کتاب، بیمار از راه های تسریع در بهبود بیماری و همچنین اقدامات پیشگیرانه از بروز مشکلات قلبی آینده در شیوه زندگی روزمره آگاه شود.

هدف از نشر کتاب «مواظب قلبتان باشید» توسط به نشر ارائه اطلاعات کلی در زمینه بیماری شریان کرونر و یا همان بیماری های قلبی بوده و به صورت بسیار ساده و در حد فهم عموم مردم نگاشته شده است.

دیگر کتاب انتشارات آستان قدس رضوی در زمینه قلب و عروق، کتاب «به سوی زندگی دوباره بعد از جراحی قلب» است که دکتر احمد رجائی خراسانی و دکتر مهدی دلیری در سال 1388به رشته تحریر درآورده و طی آن نکات مفید و کاربردی را برای داشتن زندگی سالم تر و گرفتن نتیجه بهتر از جراحی به خواننده ارائه می کند.

کتاب «قلب سالم موجب ادامه زندگی است» نیز دیگر کتاب به نشر در خصوص ارائه اطلاعات لازم در ارتباط با بیماری های قلب و عروق است که در سال 1380 برای نخستین بار به قلم دکتر «سیمون جوزف» و همکاران و توسط مرتضی مدنی نژاد چاپ و تا کنون دو نوبت تجدید چاپ شده است.

«بیماری‌های قلب و عروق» عنوان کتاب دیگری از این بسته قلب و عروق به نشر است که توسط «آلن آر.مایرز» نوشته و دکتر منوچهر رادپور ویژه دانشجویان پزشکی و پزشکان شاغل ترجمه شده است.

این کتاب در سال 1377 به عنوان یک مجموعه خلاصه شده بسیار مفید برای استفاده دانشجویان پزشکی و پزشکان شاغل به صورت مرجعی سریع و ابتدایی، توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و توزیع شد.

دهه اول مهرماه و در واقع آخرین یکشنبه سپتامبر هر سال توسط بنیاد جهانی قلب «روز جهانی قلب» نامگذاری شده است که هدف از آن اطلاع رسانی در مورد بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان عمده ترین علت مرگ در دنیا به شمار می روند، ارتقا و ترویج اقدامات پیشگیرانه و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی است.

علاقه‌مندان به تهیه این مجموعه کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com‌و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار